CyberArk בדרך להנפקה שלישית; בעלי עניין יממשו מניות

מדובר בהצעת מכר שנייה תוך 3 חודשים, ובהנפקה שלישית תוך פחות משנה ■ המניה הכפילה שוויה פי 4 מההנפקה הראשונית

אודי מוקדי / צילום: איל יצהר
אודי מוקדי / צילום: איל יצהר

הנה סממן די מובהק לבועה בשוקי ההון - לפחות לפי דעתנו: תכיפות די גבוהה של הצעות מכר בחברה שמחיר מנייתה נוסק לרמות דלילות חמצן, ושוויה משקף מכפיל רווח נקי תלת-ספרתי, ואהבה כמעט אובססיבית של ציבור המשקיעים למוצר שהיא מייצרת.

הדוגמה הישראלית הנוכחית היא של CyberArk , חברת אבטחת המידע שנסחרת כרגע לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. CyberArk היא אחת מחברות הטק המוצלחות שצמחו כאן. מייסדה ומנכ"לה, אודי מוקדי, רוצה להפוך אותה לגדולה בתחומה, וכרגע נראה שהוא בדרך הנכונה. ועדיין, שווי נוכחי של 1.9 מיליארד דולר - מכפיל רווח חזוי של 147 לשנה זו - שמושפע לא מעט מהחיבה היתרה של וול סטריט לכל חברה שעיסוקה קשור לסייבר, עשוי להתברר בטווח הבינוני-ארוך כגבוה מדי.

CyberArk הונפקה לראשונה בנאסד"ק בספטמבר אשתקד לפי מחיר מניה של 16 דולר. די מהר, ובחסות הגאות הכללית בשוקי ההון, שילשה את שוויה, ובמארס האחרון ביצעה הצעת מכר לפי מחיר מניה של 51 דולר (ראו טבלה). בין לבין, נסקה למחיר שיא של 70.48 דולר, שממנו התממשה קמעה, וכעת עומד מחיר המניה על 62.19 דולר - תשואה של 289% על מחיר המניה בהנפקה הראשונה, ושל 22% על המחיר בהנפקה המשנית.

עכשיו, כשהיא עדיין לא חוגגת שנה כחברה ציבורית, CyberArk צועדת לקראת הנפקה שלישית, שתכלול גיוס הון חדש לחברה, אך בעיקר תאפשר לבעלי העניין בה להמיר בשנית מניות במזומן. בהרבה מזומן.

CyberArk, נזכיר, מתמחה בהגנה על מידע ארגוני מתוך הארגון עצמו ולא מבחוץ. את ההגנה שלה מבצעת החברה על-ידי ניהול וניטור של חשבונות מועדפים (Privileged Accounts), חשבונות בעלי הרשאות גבוהות שמאפשרות גישה למידע מאוד רגיש, וזאת מתוך מטרה למנוע הדלפה של מידע כזה למישהו מחוץ לארגון.

בסופ"ש האחרון הגישה החברה לרשות ני"ע האמריקאית טיוטה ראשונה לקראת הנפקה שלישית. החברה מתכננת לגייס לקופתה 50 מיליון דולר בקירוב, ואילו בעלי העניין בה ימכרו מניות תמורת 200 מיליון דולר בקירוב. דהיינו, הנפקה שהיקפה יעמוד על כרבע מיליארד דולר - או כמיליארד שקל. החברה עדיין לא נקבה במספר המניות המדויק שתנפיק, ולא פירטה כמה מניות ימכור כל בעל עניין שישתתף בהנפקה.

קופה נדיבה

כחתמי ההנפקה ישמשו בנקי ההשקעות מהשמנה והסלתה של וול סטריט, ומי שליוו את החברה בהנפקותיה הקודמות: גולדמן זאקס, דויטשה בנק, ברקליס, בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', יו.בי.אס, ויליאם בלייר, נומורה ואופנהיימר. גולדמן זאקס מחזיק בשני כובעים: מלבד חתם ובנקאי ההשקעות העיקרי של החברה, הוא אחד מבעלי המניות הגדולים בה, ונכון לעכשיו יש לו החזקה של 15.3%, וזאת לעומת 24.1% לפני שהחברה הפכה לציבורית.

באופן די לא מפתיע, הנפקה שלישית זו מגיעה לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הראשון של השנה, תוצאות שהוגדרו על-ידי מוקדי כ"רבעון ראשון יוצא דופן, שעקף בתוצאותיו את תחזיותינו לרוחב כל המשתנים הפיננסיים, ונתן לנו את הביטחון להעלות את תחזיותינו השנתיות".

הכנסות CyberArk עמדו ברבעון הראשון על 32.9 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 89%, ואילו הרווח הנקי על בסיס Non GAAP עמד על 5.7 מיליון דולר, 16 סנט למניה. תוצאות אלו אפשרו לחברה להעלות את תחזיותיה השנתיות, ואלו עומדות על הכנסות של 136-138 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 32%-34%, בעוד הרווח הנקי על בסיס Non GAAP יעמוד על 14.1-15.5 מיליון דולר. זאת לעומת 15.8 מיליון דולר בשנת 2014, השוואה הממחישה כי הצמיחה המואצת בשורה העליונה תבוא על חשבון השורה התחתונה בגלל המשך השקעה במאמצי שיווק ומכירה, גישה המאפיינת לא מעט חברות אבטחת מידע המצויות בשלבי צמיחה מואצת.

ההנפקה השלישית, כאמור, תכלול גיוס הון חדש לקופת החברה, אך זו לא ממש רזה. נכון לרבעון הראשון של השנה, נחו בקופת CyberArk 191.7 מיליון דולר במזומן והשקעות קצרות טווח - כרית ביטחון די נוחה.

המספרים של CyberArk
 המספרים של CyberArk

CyberArk בעלי מניות וכל הנפקות
 CyberArk בעלי מניות וכל הנפקות