סלקום בוחנת הנפקת זכויות בהיקף של 120-150 מ' ש'

(עדכון) - החברה תרשום הוצאה חד-פעמית בהיקף של כ-25 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני של 2015, כתוצאה מתוכנית הפרישה מרצון לעובדים עליה הכריזה החברה לאחרונה

ניר שטרן / צילום: איל יצהר
ניר שטרן / צילום: איל יצהר

חברת סלקום בוחנת ביצוע הנפקת זכויות (הנפקת מניות המבוצעת לבעלי המניות הנוכחיים של החברה) בהיקף של כ-120-150 מיליון שקל. כך הודיעה הבוקר החברה לבורסה.

ההנפקה, אם וכאשר תתבצע, נועדה בכדי "לחזק את מאזן החברה".

בנוסף הודיעה סלקום כי החברה תרשום הוצאה חד-פעמית בהיקף של כ-25 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני של 2015, כתוצאה מתוכנית הפרישה מרצון לעובדים עליה הכריזה החברה לאחרונה.

בעלת השליטה בסלקום, דיסקונט השקעות , הודיעה בעקבות הדיווח של סלקום כי בכוונתה לממש את מלוא הזכויות המוצעות לה במסגרת הנפקת הזכויות, אם תתבצע, וכמו כן בכוונתה לרכוש במסגרת הנפקת הזכויות מניות נוספות אם יתאפשר הדבר, עד לסכום של כ-100 מיליון שקל.

דסק"ש, אגב, צפויה לרשום ברבעון השני הוצאה בסך כ-10 מיליון שקל בגין חלקה בהוצאה החד-פעמית של סלקום.

בסלקום קוראים להנפקת הזכויות הבעת אמון בחברה מצד בעלי המניות, אבל בשוק ההון אומרים שמדובר במהלך שנועד בעיקר לחזק את ההון של החברה לקראת אתגרי העתיד. בשוק נפוצו שמועות על כך שלחברה יהיה קשה לגייס חוב בנקאי נוסף בשלב הזה, ולכן חיזוק המאזן בשלב הזה הוא הכרחי על מנת לשמור על הדירוג של החברה מול המוסדיים.

צריך לזכור כי סלקום כמו יתר החברות הוותיקות, עומדות בפני אתגרים קשים כבר בעתיד הקרוב, ויש סיכוי גבוה שסלקום כמו יתר החברות בשוק, יעברו להפסד ברבעון הבא, במיוחד לאור ההוצאה החד-פעמית שעליה דיווחה החברה. לזה צריך להוסיף את ההוצאות על ההשקעה בתוכן טלוויזיוני ואת המשך השחיקה במחירים, ומקבלים תמונה מדוע בעלי המניות של סלקום פועלים לביצוע ההנפקה כעת.

סלקום דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות ברבעון הראשון לרמה של כ-1.06 מיליארד שקל (267 מיליון דולר), בהשוואה לכ-1.13 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה סלקום כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-26 מיליון שקל (7 מיליון דולר), בהשוואה ל-114 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2014 - ירידה של 77.2%. הרווח הנקי בנטרול הוצאה חד-פעמית כתוצאה מחתימת ההסכם הקיבוצי הסתכם לסך של 51 מיליון שקל - ירידה של 55.3% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2014.