דרמה בנמל חיפה: הדירקטוריון מנסה להדיח את היו"ר

לטענת 4 דירקטורים בנמל, משה עברי סוקניק ניסה לכרות בריתות לצורך הדחת המנכ"ל, כמו גם השמיץ דירקטורים, סכסך ביניהם ויצר פילוג בין חברי הדירקטוריון ■ עברי סוקניק: "מנהלים נגדי מסע הכפשות"

הדרמה בדירקטוריון נמל חיפה נמשכת: חברי הדירקטוריון מבקשים להדיח את יו"ר החברה, משה עברי סוקניק. במכתב ששלחו לפני מספר ימים ארבעה דירקטורים לשר התחבורה ישראל כץ ולשר האוצר משה כחלון, הם טוענים כי מרבית חברי הדירקטוריון לא נותנים אמון ביו"ר וביכולתו לפעול לטובת החברה ולקידומה.

לטענת הדירקטורים, עו"ד שרית גולן, רואת החשבון מרים עאסי, תא"ל (מיל') מאיר חן ויעקב אליאש, סוקניק ניסה לכרות בריתות לצורך הדחת המנכ"ל, כמו גם השמיץ דירקטורים, סכסך ביניהם ויצר פילוג בין חברי הדירקטוריון.

בין היתר, התלונן סוקניק כנגד דירקטורים בחברה אצל מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, "וכתוצאה משתדלנותו בנושא, זומנו הדירקטורים בחברה לשיחה אישית או לחקירה".

עוד הם מצביעים במכתבם על תפקודו של סוקניק, וטוענים כי הוא לוקה בכשלים מהותיים, "הן בהתנהלות כלפי הדירקטורים, הן בהתנהלות אל מול ההנהלה, והן בהתנהלות אל מול גורמי חוץ שונים - בראשם שר התחבורה". לטענתם, עברי-סוקניק מטיל דופי בשר כץ, באמירות שעניינן התערבותו של השר בהליך השימוע למנכ"ל.

הדירקטורים אף טוענים במכתבם כי כחלק מהתערבותו של סוקניק בהליך אישור תוכנית הפרישה לעובדי הנמל בשנת 2014, יצר היו"ר עימות מיותר וחריג ביותר עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי אמסלם, "ובכך כמעט וסיכל את תוכנית הפרישה המוקדמת לעובדי החברה".

במכתב תגובה של סוקניק לארבעת הדירקטורים, הוא טוען כי הדירקטורים מנהלים כלפיו מסע הכפשות, ומנסים להטיל בו דופי מסיבות לא ענייניות. סוקניק טוען במכתבו: "מעשיכם גררו את הדירקטוריון לבזבז זמן בדיונים חסרי תוכן ומשמעות, וזאת תוך התנהגות חתרנית אשר לא הולמת את תפקידכם כדירקטורים", השיב היו"ר לטענות.

לפני שבוע פרסמה רשות החברות הממשלתיות דוח של רו"ח אילן שגב, אשר מונה על ידי מנהל הרשות אורי יוגב כדי לבחון את התנהלות מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן. הדוח הצביע על כשלים בהתנהלותו של זלצמן, ומסתכם במסקנה כי תפקודו של מנכ"ל נמל חיפה הוא לקוי וחמור, ו"מחייב טיפול דחוף". הדוח איננו מפתיע, בהתחשב בעובדה שקיימות מחלוקות בין יו"ר הנמל לבין המנכ"ל מאז שמונה סוקניק לתפקידו.

בתגובה לכתבה מסר משה עברי סוקניק: "מאז נקטתי בצעדים להדחת מנכ"ל הנמל וכתגובה לתלונה שהגשתי לרשות החברות כנגד אחת הדירקטוריות בגין התנהלות לא תקינה שלה, והן כתגובה למינוי בודק מיוחד מטעם רשות החברות הממשלתיות לבדיקת תפקוד המנכ"ל, החליטו מספר דירקטורים להטיל בי דופי באופן אישי. המכתב נשלח בטרם הועבר לעיוני ולהתייחסותי, וזאת בניגוד לכללי מנהל תקין, כשהקדנציה של שניים מהחותמים מסתיימת בעוד עשרה ימים. המכתב הוא רצף של דברים שהוצאו מהקשרם, שקרי ואינו נתמך בעובדות. אין לי ספק שהמכותבים למכתב המכירים חלק מהעובדות יודעים שאין בו ממש.

"הובלתי את נמל חיפה להישגים בשנת 2014 והפעולות המתנהלות נגדי לא ירתיעו אותי מלהמשיך לפעול לקידום נמל חיפה תוך טיפול נחוש בכל הדרוש. בתקופה הקרובה נקלוט דירקטורים חדשים ונעצב דירקטוריון יעיל מיקצועי ונטול אינטרסים", מסר.