נתניהו: "על ממשלת צרפת להתנער מהאמירה האומללה"

ראש הממשלה: "המחזה האבסורדי, שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם, מדינת ישראל, מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור ואז סופגת גינויים אוטומטיים וניסיונות חרם – המחזה האבסורדי הזה לא יסולח"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"המחזה האבסורדי, שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם, מדינת ישראל, מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור ואז סופגת גינויים אוטומטיים וניסיונות חרם - המחזה האבסורדי הזה לא יסולח" - כך אמר היום (ה') ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו דיבר בטקס האזכרה לחללי אלטלנה.

"אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת צרפת. במקביל אני קורא לטובים בידידינו לומר בקול רם, ברור וצלול - שהם מתנגדים לכל סוג של חרם על מדינת היהודים מבלי להתנות התנגדות זאת בדבר", אמר ראש הממשלה.

עוד קודם לכן פנתה ישראל לצרפת בדרישה לגנות את תמיכתו של מנכ"ל אורנג' העולמית בחרם על ישראל. השגרירות הישראלית, משרד החוץ ומשרד הכלכלה נמצאים בקשר עם האליזה מאז הבוקר. השגרירות פועלת גם בזירה התקשורתית בצרפת ומדגישה עד כמה בישראל מתייחסים לדבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר בחומרה.

במקביל, החל גל מחאה מטעם הארגונים היהודיים בצרפת בעקבות דבריו. "שגרירות ישראל בפריז פועלת באופן נמרץ, בהנחיית סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, כדי להביע את מורת-רוחה וכדי להבהיר את ציפיותיה להבהרות מיידיות בנושא", אמר היום שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל.