ארה"ב מתייחסת לסערה: אנו מתנגדים לחרם נגד ישראל

דוברת בסטייט דיפרטמנט: תהליך הבחינה מחדש של מדיניות ארה"ב כלפי תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים עודו נמשך, אך בהחלט אפשר להסיר מהשולחן כל שינוי בעמדת ממשל אובמה כלפי פעולות חרם על ישראל

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

עמדנתו לא השתנתה; אנו מתנגדים לחרם על ישראל - כך אמרה הערב (ה') דוברת בסטייט דיפרטמנט, מארי הארף.

אך הדוברת נמנעה מלהגיב באופן ספציפי על פרשת אורנג'. הא אמרה כי טרם למדה את כל פרטי הנושא, ולא דנה על כך עם צוות קבלת ההחלטות בסטייט דיפרטמנט.

עוד אמרה הדוברת כי תהליך הבחינה מחדש של מדיניות ארה"ב כלפי תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים עודו נמשך, וכי ייתכנו שינויים בגישה זו, אך בהחלט אפשר להסיר מהשולחן כל שינוי בעמדת ממשל אובמה כלפי פעולות חרם על ישראל.

נורבגיה: נתמוך בכל חברה שתרצה לפעול בישראל

נורבגיה תתמוך בכל חברה נורבגית מסחרית או ממשלתית שתרצה לפעול בישראל, כל עוד זה לא מדובר באיזור שמוגדר תחת סכסוך"- כך אמר שר האנרגיה הנורבגי טורד ליאן (Tord Lien) במסיבת עיתונאים שנערכה היום באוסלו "אנחנו לא נותנים לפוליטיקה להשפיע על החלטות מסחריות שאנחנו עושים, ולכן אני לא רואה שום סיבה שחברות נורבגיות לא יפעלו בישראל".

בנוגע לשאלה, האם חברת הגז הממשלתית של נורבגיה 'סטטאויל' תהיה מוכנה להגיע לישראל, ענה ליאן כי המים הטריטוריאליים של ישראל בפירוש לא מוגדרים כאזור תחת סכסוך, ולכן הוא לא רואה סיבה מדוע שלא תגיע לישראל " כל עוד זה ישתלם לה כלכלית" הוסיף.

עוד המשיך השר "אנחנו אפילו מתכננים להגיע לישראל בקרוב לפגישות עם הטכניון ועם אוניברסיטת באר שבע, זאת כדי לבחון שיתופי פעולה אפשריים בין נורבגיה לטכנולוגיות ישראליות שקשורות לגז ונפט".