הממשלה אישרה את מינוי שלמה פילבר למנכ"ל משרד התקשורת

(עדכון) - פילבר, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמצא בסיטואציה מאד לא פשוטה מפני שהוא מובא מלכתחילה כמינוי פוליטי וכל החלטה שלו משקפת את מדיניותו של ראש הממשלה, ולכן תיבחן בזכוכית מגדלת

שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת
שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת

מינויו של שלמה (מומו) פילבר למנכ"ל של משרד התקשורת אושר היום (א') בממשלה. פילבר הוא מועמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמחזיק בתיק התקשורת, ובשבוע שעבר לאחר שעבר את ועדת ברנר למינוי בכירים במגזר הציבורי, מינויו הסופי הועלה ואושר בממשלה.

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו בירך את פילבר לרגל כניסתו לתפקיד. פילבר יחל בסבב של פגישות עם הגורמים המקצועיים הרלבנטיים, במטרה ללמוד את הנושאים העומדים על סדר יומו של משרד התקשורת.

פילבר הוא מקורבו של נתניהו ועבד איתו במספר הזדמנויות באופן צמוד, כולל בבחירות האחרונות, כששימש בראש מטה הבחירות שלו. המינוי שלו לתפקיד מבטא את סדר היום החדש שנתניהו רוצה להוביל בשוק התקשורת - סדר יום של שינויים בעולם הטלוויזיה בעיקר שמטרתם שבירת כוחן של חברות החדשות, על ידי הקמת חברות חדשות נוספות.

למרות שנתניהו הצהיר שכל הרפורמות שעל סדר יומו של המשרד יימשכו כרגיל, כולל הרפורמה בשוק התקשורת הקווי, ישנה סקרנות רבה בשוק לקראת כניסתו של פילבר בגלל הבעיות הגדולות שעימן המשרד נדרש להתמודד.

פילבר נמצא בסיטואציה מאד לא פשוטה מפני שהוא מובא מלכתחילה כמינוי פוליטי של ראש הממשלה. במצב כזה, כל החלטה שלו משקפת את מדיניותו של ראש הממשלה, ולכן תיבחן בזכוכית מגדלת.