בנו של ליאון רקנאטי רכש השלד אי.די.בי אחזקות ב-9-10 מ' ש'

לפי הסכם שומות מס שאושר על ידי ביהמ"ש בחודש מארס השנה, נקבע כי סך יתרת ההפסדים לצרכי מס של החברה להעברה ל-2015 יעמוד על 100 מיליון שקל

ליאון רקנאטי / צילום: תמר מצפי
ליאון רקנאטי / צילום: תמר מצפי

ליאון רקנאטי, לשעבר יו"ר אי.די.בי אחזקות, סוגר מעגל, עם רכישת השלד הבורסאי של החברה באמצעות בנו, דניאל, תמורת 9-10 מיליון שקל. הבוקר עדכנה אי.די.בי אחזקות , שהפכה אשתקד לשלד במסגרת הסדר חוב, לאחר שנקלעה לחדלות פרעון, כי בסיום הליך התמחרות בין כמה מציעים שהגישו הצעות לרכישת השלד, החליטו נאמני ההסדר - חגי אולמן ואיל גבאי, להגיש לאישור ביהמ"ש את מכירתה לידי דניאל רקנאטי.

השלד יימכר לדניאל רקנאטי תמורת 9 מיליון שקל, או לחלופין תמורת 10 מיליון שקל בכפוף לאישור ביהמ"ש למכירתה של אי.די.בי אחזקות כחברה פרטית. בינתיים, השלד נסחר בבורסה בשווי דומה למחיר המכירה. לפי הסכם שומות מס שאושר על ידי ביהמ"ש בחודש מארס השנה, נקבע כי סך יתרת ההפסדים לצרכי מס של החברה להעברה ל-2015 יעמוד על 100 מיליון שקל.

משפחת רקנאטי, אז בראשות בני הדודים ליאון ואודי, נפרדה מהשליטה באי.די.בי אחזקות במאי 2003 לטובת נוחי דנקנר ושותפיו, משפחות לבנת ומנור. במסגרת עסקת העברת השליטה מכרו משפחות רקנאטי וקרסו 51.7% ממניות אי.די.בי לפי שווי של 840 מיליון דולר לחברת ההחזקות. המשפחות המוכרות החלו בשותפות העסקית ביניהן בשנת 1934, עם הקמת בנק א"י דיסקונט, שהפך לבנק דיסקונט, ובמהלך השנים הקימו שתי המשפחות יחד את חברת ההשקעות אי.די.בי, שהפכה לימים לקונצרן הגדול והחזק בישראל.

אלא, שתחת הנהגתו של נוחי דנקנר, לאחר כמה שנים של הצלחות עסקיות גדולות, נקלעה אי.די.בי אחזקות לקשיים שהובילו להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה. במסגרת ההסדר, שיצא לפועל בתחילת 2014, הועברה השליטה בנכסי הקונצרן לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. בתוך כך, הופרדה אי.די.בי אחזקות מנכסיה, המרוכזים כיום תחת החברה הבת לשעבר, אי.די.בי פתוח, שהועברה לידי אלשטיין ובן משה. אי.די.בי אחזקות, לשעבר הקומה העליונה בפירמידת החברות, הפכה לשלד בורסאי.