בצל הקושי במינוי רוטשטיין: רוני גמזו סירב לנהל את הדסה

מקורביו של ליצמן בדקו את האפשרות עם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר

רוני גמזו / צלם: יונתן בלום
רוני גמזו / צלם: יונתן בלום

גורמים בסביבתו של מחזיק תיק הבריאות יעקב ליצמן פנו לאחרונה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' רוני גמזו, בניסיון לבחון האם יסכים להתמנות למנכ"ל המרכז הרפואי הדסה. זאת, לאור הקשיים שעומדים בפני מינויו של פרופ' זאב רוטשטיין לתפקיד.

ל"גלובס" נודע כי גמזו הבהיר מצדו עד כמה הוא מצפה לנהל דווקא את המרכז הרפואי המשולב תל-אביב (הכולל בתוכו את בית החולים הכללי איכילוב) בעוד כשנה, והוסיף נימוקים שהוגדרו "אישיים", ולפיהם הוא לא יוכל לקבל את ההצעה.

גמזו, ששימש מנכ"ל משרד הבריאות בקדנציה הראשונה של ליצמן במשרד הבריאות, נחשב אחד המנהלים המוכשרים והדומיננטיים במערכת. לפני כן שימש סמנכ"ל כלכלה ומנהל בית החולים הכללי באיכילוב.

בסביבתו של ליצמן בדקו את האפשרות הזו גם עם ארגון נשות "הדסה", לאור ההצהרה של גמזו בשנה שעברה לפיה מוטב להלאים את הדסה. בארגון נתנו בסוף את הסכמתם העקרונית למרות המשקעים. גמזו "סומן" כבר לפני שנים על ידי מנכ"ל המרכז הרפואי תל-אביב פרופ' גבי ברבש, כמי שצפוי להיכנס בנעליו, וגם במערכת הבריאות רואים בגמזו יורש ודאי לברבש, על אף שהמינוי מחייב התמודדות רשמית במכרז.

בתחילת השבוע סיים גמזו את תקופת הצינון שלו לאחר שעזב את משרד הבריאות, וחזר בינתיים לתפקידו כמנהל בית החולים הכללי איכילוב, שבמתחם המרכז הרפואי אותו הוא מועמד לנהל. גמזו אף סיים לאחרונה את תפקידו כיועץ בכיר למדיניות בחטיבת הבריאות של ארגון ה-OECD.

בסביבתו של ליצמן רואים בסירובו של גמזו חיזוק נוסף לטענה כי פרופ' רוטשטיין נותר למעשה המועמד היחיד מבין המתאימים לתפקיד שהסכים לקבל על עצמו את האתגר של הדסה. רוטשטיין, הם אומרים, הוא היחיד בין המתאימים שמוכן להסתכן ולהמר במקרה של הדסה, וכי יש להעריך נכונות זו.

עם זאת, בדיקת "גלובס" מעלה, כי בקרב אותם מנהלים ספורים שסומנו כמועמדים מתאימים, דווקא יש מי שמוכן לקבל את התפקיד, בתנאי שיינתנו לו הכלים והסמכויות להוביל שינויים הכרחיים, בין היתר בתחום כח האדם. פנייה כזו תיעשה ככל הנראה רק אם המועמדות של רוטשטיין תרד מהפרק.