משתתפי "יצאת צדיק" הפלילו עצמם בשידור בהעלמת מס

לפי החשד, השלושה נהגו לפרסם את עצמם בשמות בדויים, לפרוט צ'קים בצ'יינגים ולדווח לרשות המסים על אחוזים בודדים מהכנסתם האמיתית

משתתפי התוכנית "יצאת צדיק", שיצאו במספר עונות "לא צדיקים" לאחר שכביכול תיקנו רכיבים שהיו תקינים בדודי שמש וגבו סכומים מופרזים, נעצרו אתמול (ב') על-ידי חוקרי פקיד שומה חקירות תל-אביב, בחשד כי העלימו הכנסות והוציאו חשבוניות על שמות בדויים במטרה להתחמק ממס.

שלושת העצורים - אשר אביהור (33), אריאל ברוכים (40) ורן לחיאני (28), כולם תושבי חולון - נעצרו בעקבות מידע שהתקבל ביחידת חקירות מס הכנסה תל-אביב והמרכז, לפיו השלושה מסרבים להוציא ללקוחות חשבוניות או קבלות עבור עבודות אינסטלציה שביצעו.

במסגרת חקירה סמויה שנפתחה בנושא, עלה גם שמם בהקשר של תוכנית הטלוויזיה "יצאת צדיק" בהנחיית חיים הכט, בה הם צולמו בשתי עונות כשהם מספקים חשבוניות עם השם "ישראל לבשטיין" - כשבפועל מספר תעודת הזהות ומספר הטלפון של רן לחיאני הם אלה שנרשמו עליהן.

אתמול (א'), כאמור, נפתחה חקירה גלויה כנגד החשודים, במהלכה נערכו חיפושים ונתפשו חומרים שונים, והחשודים הובאו לחקירה.

מהבקשה להארכת מעצרם של החשודים, עולה כי לחיאני הודה בחקירה כי הוא אותו "ישראל לבשטיין", וכי הצ'קים אותם הוא מקבל מופקדים בחשבונו העסקי בבנק הפועלים. לאחר מכן, צוין בבקשה, הוא שינה את גרסתו והחליט לשמור על זכות השתיקה.

עוד צוין בבקשת המעצר כי אריאל ברוכים הודה בחקירתו כי אין אדם שקוראים לו ישראל לבשטיין, וכי הם עושים שימוש בשם זה על מנת שלא יוכלו לאתרם במקרה שירצו לתבוע אותם; על כן, כך עלה מן החקירה, השלושה נוהגים לפרסם את עצמם באמצעות הפצת מגנטים עם שמות בדויים.

בנוסף, על-פי החשד, השלושה קיבלו את שכר העבודה במזומן או באמצעות צ'קים, אותם פרעו אצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים) לכאורה על מנת להקשות עוד יותר על איתורם, כאשר ברוב המקרים לחיאני וברוכים, אשר מקבל קצבת נכות של 100% מביטוח לאומי בגין אי-כושר השתכרות, לא דיווחו על החלק הארי של הכנסות אלה בדוחות התקופתיים שלהם לרשות המסים. הביאור כלל אינו מספק חשבוניות מס ללקוחותיו, מלבד המקרים בהם לקוחות התעקשו ואז סיפק חשבוניות על שמו "לבשטיין", אך הבטיח לחוקרים כי "הוא מתכוון לפתוח תיק ברשות המסים בעתיד".

מעצרם של שניים מהחשודים - הביאור ולחיאני - הוארך ב-3 ימים בבית משפט השלום בתל-אביב, כאשר השלישי ממתין לחוות-דעת בעניינו.

עו"ד חיים לוי, המייצג את אשר אביהור, מסר בתגובה: "מרשי אכן עוכב אתמול לחקירה על-ידי הרשות, ומשתף פעולה בחקירתו. מרשי מכחיש את החשדות המיוחסים לו. מעצרו הוארך בהסכמה למשך יומיים, עד מחר, לשם המשך הבדיקה והליבון הנדרשים. אנו סמוכים ובטוחים כי בתום הבדיקה יתברר כי למרשי אין כל קשר לחשדות המיוחסים לו".

עו"ד משה שמיר, המייצג את רן לחיאני, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש את החשדות המיוחסים לו. בהסכמת הצדדים הוארך מעצרו של מרשי עד מחר, על מנת לאפשר לרשות המסים להשלים את מלאכת הבירור ולשחררו לביתו. אני סמוך ובטוח כי החשדות כלפי מרשי לא יבשילו בסופו של יום לכדי כתב אישום".