תוכנית פינוי-בינוי ברחוב הררי ברמת-גן אושרה סופית

במסגרת התוכנית, אותה יזמה חברת רותם שני, יפונו ויהרסו 6 בנייני מגורים הכוללים 60 דירות ברחוב הררי, ובמקומם ייבנו 3 מגדלים בגובה של עד 25 קומות

פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי
פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי

הועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב, בראשות גילה אורון, אישרה למתן תוקף תוכנית פינוי-בינוי ברמת-גן. מדובר בתוכנית ר/1448/א המתייחסת ל-6 בנייני מגורים ישנים ברחוב הררי בעיר.

במסגרת התוכנית, אותה יזמה חברת רותם שני, יפונו ויהרסו 6 בנייני מגורים הכוללים 60 דירות ברחוב הררי, ובמקומם ייבנו 3 מגדלים בגובה של עד 25 קומות. המגדלים החדשים יכללו 240 דירות חדשות, בשטח עיקרי ממוצע של 95 מ"ר ליחידת דיור.

בנוסף, התוכנית מקצה 450 מ"ר שטחי רצפות לצרכי ציבור שימוקמו בקומות הקרקע של מבני המגורים ושטחים אלו ייועדו לשימוש ציבוריים כגון גני ילדים ומעונות שיתנו מענה לצרכי ציבור הנדרשים באזור. כמו כן מקצה התוכנית שטח ציבורי פתוח, גן ציבורי, במרכזו ובחלקו המזרחי של המתחם בשטח של כ-1.7 דונם.

כמו כל תב"ע חדשה שמאושרת בשנים האחרונות במוסדות התכנון, התוכנית קובעת כי 20% מכלל הדירות יהיו דירות קטנות בשטח עיקרי שלא יעלה על 63 מ"ר (לא כולל ממ"ד). זאת בהתאם להנחיית משרד הפנים להקצות דירות קטנות בתוכניות מפורטות למגורים.

ממשרד הפנים נמסר היום כי "תוכנית זו היא התוכנית הרביעית במספר להתחדשות עירונית בשכונת נווה יהושע. השכונה ממוקמת בין דרך מספר 4 ממזרח ודרך אלוף שדה מדרום. התוכנית מהווה את המשך המגמה של התחדשות פני השכונה על-ידי פינוי מבנים ישנים ובניית מגדלי מגורים יחד עם פיתוח שטחי ציבור לרווחת התושבים". התוכנית נערכה על-ידי אדריכלית טלי כהנא ממשרד כהנא אדריכלים.