סלינגר מגבירה אכיפה לשמירת זכויות פנסיוניות של עובדים

לאחר שחשפה את "קו הצדק" במסגרת ועידת שוק ההון של "גלובס", הממונה תטיל עיצום כספי על מעסיקים שלא יעבירו דיווחים על זכויות פנסיוניות של עובדים על פי המתכונת הנדרשת

דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי
דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי

לאחר שחשפה בשבוע שעבר, במסגרת ועידת שוק ההון של "גלובס" את "קו הצדק" הפנסיוני, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, דורשת מהגופים המוסדיים להתריע בפני מעסיקים כי אם לא יעמדו בהוראות הדיווח על הפקדות פנסיוניות, ניתן יהיה להטיל עליהם עיצום כספי.

הגופים המוסדיים יידרשו לדווח לממונה על מעסיקים שאינם עומדים בחובות הדיווח, ובכך פוגעים בעובדים.

נציין כי בתחילת 2016 ייכנסו לתוקף תקנות המחייבות מעסיק לדווח על תשלומים לחיסכון הפנסיוני של העובדים באופן ממוכן, במטרה לצמצם טעויות ברישום הזכויות הפנסיוניות של העובדים. התקנות מאפשרות למעסיק לבצע בקרה שוטפת אחר רישום זכויות העובדים בחיסכון הפנסיוני. בנוסף, המשוב המועבר למעסיק מאפשר לו לתקן ליקויים שנמצאו בדיווח תוך פרק זמן קצר מאוד.

דיווח תקין חיוני לרישום זכויותיו הפנסיוניות של העובד כנדרש ומאפשר שיוך מהיר של כספים לחשבונות החיסכון של העובדים. בהיעדר דיווח תקין קיים חשש שבקרות מקרה ביטוח לא יעמדו לרשות העובד הזכויות המגיעות לו. בנוסף, דיווח ממוכן ואחיד צפוי לייעל את תהליכי העבודה של המעסיקים ושל הגופים המוסדיים. כיום, דיווחים רבים מועברים באמצעות רשימות נייר ולכן רישום הזכויות חשוף לטעויות ועלול לפגוע בעובדים.

סלינגר עצמה ציינה היום כי "שיתוף הפעולה של המעסיקים הכרחי להצלחת המהלך ולשמירה על זכויות העובדים, ולכן בכוונתנו לאכוף את הוראות התקנות".