מוסר כפול וצביעות

האם מעשיו לכאורה של ח"כ חזן מוצאים חן בעיניי? ממש לא. הם פסולים. ועדיין

אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת
אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת

ההתנפלות על ח"כ אורן חזן והקריאות להשעייתו המיידית מכל תפקידיו בכנסת הן לא פחות ממוסר כפול. אבהיר זאת מיד: אני נגד שימוש בסמים קשים ונגד סירסור בנשים. אבל - וכאן יש אבל גדול.

עד לרגע זה מעשיו של חזן, כפי שנחשפו בתחקיר ערוץ 2 על-ידי עמית סגל, נמצאים עדיין במישור המוסרי, מכיוון שעדיין לא נפתחה נגדו חקירה פלילית, ועדיין לא הוגש נגדו כתב אישום. לכן, הצדקנים שמזדעזעים מהעובדה שהוא מכהן כסגן יו"ר הכנסת וחבר מן המניין בוועדות חשובות במשכן וקוראים לו להתפטר מיידית, לוקים בעיניי בצביעות.

רוצים לקיים את הציווי המקראי החשוב "והיה מחניך קדוש"? בבקשה. דרשו אותו הדבר בדיוק מאריה דרעי, עבריין שהורשע בקבלת שוחד והפרת אמונים, ישב שנתיים בכלא ומכהן כשר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל הנוכחי וכחבר בקבינט המדיני בטחוני. אם נתניהו לא היה מתעשת ברגע האחרון, עוד היינו יכולים לקבל אותו כשר משפטים או כחבר בוועדה למינוי שופטים.

יגידו הטהרנים שהחוק קובע כי עבריין ששילם את חובו לחברה, ועברו 7 שנים ממאסרו - כשיר לחזור לכהן במשרה ציבורית נעלה. רק שאנחנו לא מדברים כאן על חוק, אלא על מוסר. ובעיניי, עבירה שבוצעה תוך כדי כהונה בכנסת ותוך כדי כהונה כשר הפנים, חמורה פי כמה מזו שנעברה, כביכול, לפני כניסתו של חבר כנסת למשכן.

האם מעשיו, לכאורה, של חזן מוצאים חן בעיניי? ממש לא. הם פסולים. אבל במדרג החומרה, מעשיהם של דרעי, והירשזון, ובנזירי ופואד בן-אליעזר וסטס מיסז'ניקוב ופאינה קירשנבאום ועוד רשימה ארוכה ומאוד לא מכובדת של חברי כנסת ושרים לשעבר שחטאו תוך כדי כהונתם - כל אלה חמורים פי כמה מאלה של חזן, שנעשו כאשר היה עוד אזרח מהשורה.

אין לי ויכוח עם מי שטוענים שחזן לא צריך לכהן כסגן יו"ר הכנסת, ולו בגלל הסיכוי הקלוש שכהונת הנשיא תיבצר זמנית בדיוק כאשר יו"ר הכנסת ישהה בחו"ל, ואז חזן ימלא את שני התפקידים גם יחד.

אלא שאני לא חושבת כך בגלל ממצאי תחקיר חדשות 2. חזן פשוט צעיר מדי, חסר ניסיון פרלמנטרי, ואין לו שיעור-הקומה הנדרש מאדם שאמור למלא תפקיד רם ומכובד כל-כך.

אבל לא את חזן צריך להאשים בכניסתו לתפקיד סגן יו"ר הכנסת. להיפך. יש להוריד בפניו את הכובע שהצליח להגיע רחוק כל-כך, בזמן קצר כל-כך ועם כל-כך מעט כישורים לתפקיד.

את הטענות יש להפנות למי שמינה אותו וטוען שנסחט על-ידו - ראש הממשלה בנימין נתניהו, האיש שהרכיב את אחת הממשלות הכי פחות מוסריות שקמו למדינת ישראל ועדיין לא אמר מילה בנושא.