אושר: 6 בתי-מלון חדשים יוקמו במצפה רמון

במסגרת התוכנית תפותח שפת המכתש כרצועת גן פסלים בשטח של כ-25 דונם, עם טיילות חדשות בשטח של 25 דונמים נוספים, וכן יוקם "פארק המכתש" על שטח של למעלה מ-170 דונם, שאליו ישקיפו המלונות שיוקמו

מצפה רמון / צלם: שירי בר און
מצפה רמון / צלם: שירי בר און

ועדת התכנון והבנייה במחוז דרום אישרה אתמול (ב') תוכנית להקמת מתחם נופש גדול במצפה רמון. על-פי התוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), שגובשה בצוותא עם משרד התיירות, בשטח המשתרע על פני 1,100 דונמים ייבנו 6 בתי-מלון וחדרי אירוח ובהם כ-1,300 חדרים.

במסגרת התוכנית תפותח שפת המכתש כרצועת גן פסלים בשטח של כ-25 דונם, עם טיילות חדשות בשטח של 25 דונמים נוספים, וכן יוקם "פארק המכתש", על שטח של למעלה מ-170 דונם, שאליו ישקיפו המלונות שיוקמו. כמו כן, ציר כביש 40, החוצה את היישוב, יעוצב כשדרה עירונית.

התוכנית נועדה, בין היתר, לקדם את הכרזת ארגון אונסק"ו על מכתש רמון כאתר מורשת עולמית. ברמ"י אומרים כי בשילוב הקמתו הצפויה של שדה התעופה החדש בערבה, תהפוך התוכנית את מצפה רמון לאחד מיעדי התיירות המרכזיים בישראל, תציב את מכתש רמון כמוקד משיכה לתיירי חוץ ותשנה את פניו של הנגב הדרומי.

עוד אמורה התוכנית לחזק את מצפה רמון, כיום הריכוז העירוני הגדול בדרך בין אילת לבאר שבע, וליצור אלפי מקומות עבודה לתושבי היישוב וסביבתו. חגי סלע, מתכנן מרחב עסקי דרום ברמ"י, אמר כי "אנו מברכים על אישור התוכנית שקידומה נמשך שנים ארוכות.

מתחם התיירות החדש ישים את מצפה רמון על מפת התיירות ויגדיל משמעותית את היצע חדרי המלון בעיר. המלונות הצופים אל המכתש יספקו חוויה מדברית מיוחדת במינה לנופשים ויהוו מוקד משיכה גדול לעיר". ברמ"י מדגישים כי המלונות שיוקמו במסגרת התוכנית, אותה מתכננת חברת ח.פ.ת , מתכנן אדר' שלמה גרטנר, לא יפגעו בקו הנוף של תושבי מצפה רמון אל המכתש.