כולם נגדנו

יוני 2017: פייסבוק ואפל מחרימות אותנו. השרים לתיירות רפואית וליוני דואר לא מתרגשים

דגל ישראל / צלם: אריאל ירוזלימסקי
דגל ישראל / צלם: אריאל ירוזלימסקי

יוני 2015. מנכ"ל אורנג' העולמית מסר את הודעת החרם המוזרה שלו, משהו על הינתקות מזכיין המותג הישראלי, וחולל סערה ציבורית שמן הסתם לא ציפה לה כלל וכלל. שרת התרבות והספורט הישראלית, הגברת מירי רגב, קראה ליהודי העולם להחרים את חברת אורנג' בכל מדינה בה היא מוכרת.

ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, אמר ש"לא משנה מה אנחנו עושים - משנה מה אנחנו מסמלים. זאת תופעה שהכרנו בהיסטוריה של עמנו. מה לא אמרו על העם היהודי? אמרו עלינו שאנחנו מרעילי בארות, שותי דם של ילדים קטנים. כל אותם דברים אומרים עלינו היום".

ראש הממשלה כינס לישיבת חירום את חמישה השרים והסגנים שחלקי משרדיהם אחראים להסברת מדינת ישראל ברחבי העולם והנחה אותם, בתפקידו כשר החוץ וכמסביר העל של מדינת ישראל, כיצד להיערך למתקפת נגד חובקת עולם.

יוני 2017. חברת פייסבוק הודיעה שהיא מוחקת מקירותיה חברים שמקום מגוריהם הוא בישראל. שרת התחבורה האווירית ומחזיקת תיק ההסברה לארצות דוברות פורטוגזית, הגברת מירי רגב, קראה בתגובה ליהודי כל העולם למחוק את הפרופילים שלהם מפייסבוק וליצור פרופיל חדש עם תמונת מגן דוד והכתובת "שמע ישראל" בשלוש שפות. השר לשוויון מגדרי בקרב עדות אשכנז ומחזיק התיק לשכונות הירושלמיות ששמן מתחיל באות אלף, מר אופיר אקוניס, אמר שלדעתו, "לא משנה מה אנחנו עושים - משנה מה אנחנו מסמלים. זאת תופעה שהכרנו בהיסטוריה של עמנו".

יוני 2019. חברת אינטל הודיעה שהיא מפסיקה לייצר את המעבדים שלה במדינת ישראל כחלק מהחרם העולמי. שרת התיירות הרפואית ומחזיקת התיק לטיפול בקשישים יוצאי ארצות הבלקן ומדינות דרום אמריקה, הגברת מירי רגב, קראה בתגובה ליהודי כל העולם להפסיק לקנות מחשבים מבוססי מעבדים ולהשתמש במקומם בחרוזים ובבדידים.

"המוח היהודי לא צריך את הטובות של חברת אינטל האנטישמית", סיימה הגברת רגב את נאומה הסוחף אל מול מאות אלפי תומכים נלהבים בכיכר. השר לענייני שביל החלב ומחזיק התיק לבינוי בקיבוצים שבין פתח תקווה להרצליה, מר דני דנון, אמר ש"לא משנה מה אנחנו עושים - משנה מה אנחנו מסמלים. זאת תופעה שהכרנו בהיסטוריה של עמנו".

יוני 2021. חברת גוגל הודיעה שמנוע החיפוש שלה מפסיק להציג תוצאות חיפוש הקשורות בישראל כחלק מהחרם הבין לאומי נגדה. השרה למודיעין מבוסס יוני דואר ומחזיקת התיק לחינוך ילדים מחוננים במשפחות תלת הוריות, הגברת מירי רגב, קראה ליהודי העולם להדליק פנסים להצטייד במזון ובהרבה מים ולצאת לחפש את מבוקשם בעצמם, במקום להסתמך על חיפושיה של ענקית החיפוש האנטישמית. השרים המכהנים יחדיו במשרד לתפקידים מהותיים לשרים בעלי כבוד עצמי, מר גלעד ארדן ומר סילבן שלום, הודיעו בהודעה משותפת, חדה ונוקבת, כי "לא משנה מה אנחנו עושים - משנה מה אנחנו מסמלים. זאת תופעה שהכרנו בהיסטוריה של עמנו".

יוני 2023. חברת אפל הודיעה כי במסגרת החרם הבין לאומי על ישראל, היא סוגרת את חנות האפליקציות והמוזיקה "אייטיונס" בפני רוכשים ישראלים. השרה להגנת הסביבה שגובהה מעל אלף מטר או שנמצאת מתחת לגובה פני הים ומחזיקת התיק לתקשורת על-חושית, הגברת מירי רגב, קראה ליהודי העולם להחרים את התועבות הנמכרות ב"אייטיונס", לחזור לשורשים, לפרוט בנבל ובכינור ולשיר יחדיו בשלושה קולות שירי הלל לבורא עולם.

שר הפנים והביטחון, המשנה לראש הממשלה, מחזיק תיקי המשפטים, המודיעין, החינוך והאוצר וסגן השר של עצמו, מר ישראל כץ, קרא בכינוס חירום לחוקק חוק המחייב את ילדי בית הספר ללמוד בעל פה ולשיר בכל יום את "העולם כולו נגדנו", יצירת המופת ההיסטורית של יהורם טהרלב. "לא נורא, נתגבר. גם אנחנו עליהם לא שמים יותר!", נכתב בהודעתו התקיפה לעיתונות של השר הנכבד.

ראש ממשלת ישראל ושר החוץ מר בנימין נתניהו קרא ליו"ר האופוזיציה הוותיק והמנוסה, מר יצחק הרצוג, להתגייס בשעת חירום זו למאמץ הלאומי, לזנוח לרגע את המאבק המיותר וחסר הסיכוי ממילא במפלגת השלטון ולהצטרף לממשלה כסגן שר החוץ וכעלה התאנה הלאומי.

במסיבת עיתונאים מיוחדת, כשמאחוריו עומדים בחצי גורן שנים עשר השרים האחראים במשותף להסברת צדקתה של מדינת ישראל, וכל אחד מהם מחזיק בדגלוני הלאום בשתי ידיים מונפות היטב כלפי מעלה, הישיר ראש הממשלה מבטו אל הטלפרומפטר והקריא בקול סמכותי ומאיים: "לא משנה מה אנחנו עושים - משנה מה אנחנו מסמלים. זאת תופעה שהכרנו בהיסטוריה של עמנו".

יזהר שי הוא שותף מנהל בקיינן פרטנרס ישראל