מועדון האנג'לים Ourcrowd יקים קרן להשקעה בחברות צעירות

המטרה של קרן הארלי סטייג' היא לגייס לתוכה 10 מיליון דולר, כאשר ניתן להשקיע החל מ-50 אלף דולר ומעלה

מידע- טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק
מידע- טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק

מועדון האנג'לים Ourcrowd, שמבוסס על מימון המונים מיחידים עשירים, משיק פלטפורמה חדשה: קרן שתשקיע ב-20 חברות בשלבים מוקדמים, חברות בשלות פחות מאלה שבהן נוטה המועדון להשקיע היום.

המודל הקיים של Ourcrowd מציע למועדון של כ-8,000 משקיעים בעלי הון לבחור מתוך פורטפוליו של כמה עשרות חברות, ולהשקיע באלה מהן שמוצאות חן בעיניו. בנוסף, Ourcrowd משקיעה בכל חברה בפורטפוליו שלה סכום מתוך הכספים שלה. עד היום השקיע המועדון ביותר מ-70 חברות.

במודל החדש, קרן הארלי סטייג', שמאגדת 20 חברות, תיחשב להצעת השקעה אחת. המטרה היא לגייס לתוכה 10 מיליון דולר, כאשר ניתן להשקיע החל מ-50 אלף דולר ומעלה. מ-Ourcrowd נמסר כי קרנות המשקיעות היום בשלב הסיד, דורשות לרוב ממשקיעיהן סכום של מיליון דולר ומעלה, ולכן המודל הזה מהווה "דמוקרטיזציה נוספת של עולם ההשקעות המוקדמות".

מנכ"ל ומייסד המועדון, ג'ון מדבד, מסר כי "המשקיעים שלנו ביקשו מאיתנו גישה להשקעות מוקדמות יותר, אך המודל הקיים שלנו מתאים להשקעות של מיליוני דולרים, ולכן היה צורך לבנות מודל חדש. הקרן החדשה תציע 500 אלף דולר לכל אחת מתוך קבוצה נבחרת של חברות".

את הקרן החדשה, שתיקרא Ourcrowd first, ינהלו היזמים הסדרתיים אדווארדו שובל ויוני נלקן. שובל הוא יזם סדרתי והיה המייסד או המנהל הבכיר של חברות בהן אופטיביס, שהונפקה בנאסד"ק ב-1999; ויקון, שהונפקה שנה קודם לכן; אקורד נטוורקס, שנמכרה לפוליקום בעסקת חילופי מניות בהיקף 340 מיליון דולר; ביגבנד שהונפקה בשנת 2007 לפי שווי של כ-700 מיליון דולר ונמכרה ב-2011 תמורת כ-170 מיליון דולר. נלקן היה מיזמי ומנהלי החברות בנטר, טיימברידג' ו-Local Sciences.