ברגר מאשר: לא הייתי מוכן לתת חוות-דעת מהירה על ערוץ 10

בכך מאשר מנכ"ל משרד התקשורת המפוטר את הפרסום ב"גלובס", לפיו ברקע לפיטוריו ע"י נתניהו עמדה הדרישה לתת חוות-דעת שתחמיר עם ערוץ 10

מנכ"ל משרד התקשורת המפוטר, אבי ברגר, מאשר בריאיון לחדשות 2 את הפרסום ב"גלובס", לפיו ברקע לפיטוריו על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו עמדה הדרישה לתת חוות-דעת שתחמיר עם ערוץ 10.

לדברי ברגר, "מטה השר פנה אליי לעשות את זה בצורה מהירה, ואני לא עושה דברים לפני בדיקה עמוקה של הדברים. ביקשו ממני לעשות את זה בצורה מהירה שלא עומדת בקנה אחד עם דברים אחרים שאנחנו עושים".

לשאלת הכתבת האם הוא חושב שזו הייתה אחת הסיבות לפיטוריו, השיב ברגר: "אני חושב ששר בישראל רוצה שהמנכ"ל יהיה איש אמונו, והסיטואציה שנוצרה לא איפשרה את זה".

ברגר גם התייחס בריאיון לרפורמה שניסה ליישם בטלפוניה ובאינטרנט על-ידי צמצום המונופול של בזק. "מדובר בכסף גדול מאוד. וכשמדובר בכסף משמעותי וגדול, רמת האינטרסים גדולה והניסיון להשפיע גדול", אמר.

לדבריו, "יש קשר בין טלקומוניקציה לבין עולם התקשורת, וייתכן שהרצון למנוע תחרות בבזק קשור לכוונה לתת לה בעתיד רישיון לערוץ חדשות.

"בסופו של דבר, כדי לקיים ערוצי תקשורת חופשיים צריך כסף. מי שיש לו רווחים גבוהים, יכול להיכנס לתחומים חדשים".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "הטענות שהועלו בכתבה אינן עולות בקנה אחד עם המציאות, והן מגוחכות. ראש הממשלה נתן את ברכתו לאורך כל הדרך, בעבר, לקידום רפורמת השוק הסטונאי, המוזילה את מחירי התקשורת לצרכנים, ואף הודיע לאחר עזיבתו של מר ברגר כי הרפורמה תימשך. 3 שבועות מאז החלפתו, נטשו את בזק לא פחות מ-25 אלף לקוחות - מהלך שחיזק דווקא את מתחרותיה.

"בנוגע לטענות בדבר הסיבה לפיטוריו של ברגר כמנכ"ל - לא היו דברים מעולם. משרת מנכ"ל הנה משרת אמון, ובכל משרדי הממשלה מתחלפים המנכ"לים בכל קדנציה ותחת כל ממשלה - כפי שקורה גם כעת במרבית המשרדים, עם הקמת הממשלה החדשה - וכפי שקרה גם לקודמו של מר ברגר".