חשד: גנבו עשרות אלפי שקלים דרך אפליקציית לאומי קארד

לפי החשד, קופאית בהום סנטר אגרה פרטי כרטיסי אשראי, מספרי זהות וחשבונות בנק של לקוחות ■ המידע הועבר לצמד עבריינים, וכך הם הצליחו לחדור לאפליקציית הארנק הדיגיטלי ולמשוך עשרות אלפי שקלים

מדבקת תשלום של לאומי קארד
מדבקת תשלום של לאומי קארד

משטרת תל-אביב חשפה עוקץ דיגיטלי ענק באפליקציית הארנק הדיגיטלי של חברת לאומי קארד.

על-פי החשד, עשרות אלפי שקלים נגנבו מבעלי כרטיסי אשראי בהונאה של חברי כנופייה ממרכז הארץ. כרגע מנסים במשטרה ובחברת לאומי קארד לבדוק את היקף הנזק שנגרם, ובכלל זה את היקף זליגת פרטי חשבונות הבנק ומספרי כרטיסי האשראי של הלקוחות.

עד כה עצרה המשטרה 3 בני אדם בחשד להונאה בכרטיס חיוב, העברת מידע כוזב במחשב, חדירה למחשב והפרעה לשוטר. היום (ד') התנהל דיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל-אביב.

במהלך הדיון ביקשו פרקליטות החשודים, עורכות הדין ענבר קינן ונטע לב, לשחרר את החשודים מהמעצר, בטענה כי אין ביכולתם לשבש את החקירה, לאחר שהציוד הממוחשב הוחרם בידי המשטרה. השופט ירון גת לא השתכנע והורה להאריך את מעצר החשודים ב-4 ימים.

תחילתה של הפרשה לפני יותר מחודש. אנשי מערך האבטחה של לאומי קארד זיהו חדירה של גורמים לאפליקציית הארנק הדיגיטלי. חברת האשראי פנתה למפלג ההונאות של משטרת תל-אביב, בפיקודו של סגן-ניצב דוד מישקין. נפתחה חקירה סמויה, שבמהלכה התברר כי אלמונים מושכים מכמה חשבונות בנק סכומי כסף קטנים באופן יחסי באמצעות הארנק הדיגיטלי.

החוקרים התחקו אחר התנועות הכספיות של הכספים שהוצאו באמצעות הארנקים הדיגיטליים של הקורבנות, והצליחו להגיע לכמה טלפונים ומחשבים שהצביעו על שני חשודים: מקסים גובנקו ורומן גלייזרמן, תושבי רחובות.

השניים נעצרו, והמשטרה הצליחה לשים יד על מחשבים וטלפונים שהיו ברשותם. בעקבות התפיסה של הציוד התברר לחוקרים כי השניים החזיקו עוד עשרות נתוני חשבונות של לקוחות, והם עמדו, כך לפי החשד, לחדור לאפליקציית הארנק הדיגיטלי ולעשות בהם שימוש.

"החשודה צילמה 80 כרטיסי אשראי של לקוחות"

החקירה חשפה את הפשטות שבה נאסף המידע. החוקרים איתרו חשודה נוספת, יוליה פוטוגני, שעבדה כקופאית ראשית בסניף של חנות הום סנטר בצמח שבצפון. לפי החשד, היא צילמה 80 כרטיסי אשראי של לקוחות שביקשו להיות חברי מועדון לקוחות. המידע מכרטיסי האשראי, כולל מספרי תעודות זהות, מספרי חשבון בנק וכתובות מגורים שהופיעו בבקשת ההצטרפות למועדון הלקוחות, הועברו לגובנקו ולגלייזרמן, וכך הם הצליחו, לפי החשד, לחדור לאפליקציית הארנק הדיגיטלי ולמשוך כספים של לקוחות.

מכיוון שבכל כניסה לאפליקציה נמשכו סכומים קטנים, לקח למשטרה זמן להתחקות אחר החשודים.

אלי לוריה, חוקר ממפלג ההונאות, סיפר כי במשטרה "חושדים גע פוטוגני עבדה במקומות נוספים, וייתכן שגם משם היא צילמה כרטיסי אשראי ומידע על לקוחות".

מלאומי קארד נמסר בתגובה: "מערך מניעת הונאות של לאומי קארד זיהה העברות כספים בארנק הדיגיטלי בהיקף של עשרות אלפי שקלים בודדים, אשר נחשדו כהונאה. נתוני האירוע, שהתרחש לפני כחודשיים, הועברו מיידית למשטרת ישראל אשר פתחה בחקירה בנושא. יודגש, כי כל הלקוחות זוכו בגין העסקות שביצעו הזייפנים בכרטיסיהם, וכי לא נגרם להם כל נזק".