יועמ"ש משרד רה"מ נפגשה עם מבקר המדינה

עו"ד שלומית ברנע-פרגו טוענת: בניגוד לשמועות, אינני מעוניינת בתפקיד היועצת המשפטית של משרד מבקר המדינה

יוסף שפירא / צלם: אוריה תדמור
יוסף שפירא / צלם: אוריה תדמור

על רקע פרישתה הצפויה של היועצת המשפטית של משרד מבקר המדינה, עו"ד נורית ישראלי, ועל רקע מספר פגישות שקיימה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, עם מבקר המדינה יוסף שפירא לאחרונה, נפוצו במשרד המבקר שמועות, לפיהן הפגישות נועדו לדון באפשרות שברנע-פרגו תגיש את מועמדותה להחליף את ישראלי בתפקידה.

משרד ראש הממשלה מסר בתגובה: "עו"ד ברנע-פרגו אינה מתכוונת לגשת למכרז במשרד מבקר המדינה".

משרד מבקר המדינה מצוי בימים אלה בתהליך הקמה של ועדת איתור לבחירת היועץ המשפטי הבא של המשרד. לפי שעה חברים בוועדת האיתור שופט העליון בדימוס, פרופ' יצחק זמיר, והמשפטנית ושגרירת ישראל לאו"ם לשעבר, פרופ' גבריאלה-שלו. בקרוב ייקבע נציג בכיר ממשרד מבקר המדינה כחבר שלישי בוועדה. לאחר שיושלם תהליך ההקמה, תגבש הוועדה את דרכי פעולתה ובהם קביעת תנאי סף, פרסום קול קורא וכו'.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "ברנע-פרגו נפגשה לבדה עם מבקר המדינה פעם אחת בלבד בחצי השנה האחרונה, והשיחה נסובה על עניינים מקצועיים בלבד. האפשרות שתגיש מועמדות לתפקיד כזה או אחר כלל לא עלתה בפגישה".

דובר משרד המבקר, שלמה רז, מסר: "לפגישות של עו"ד ברנע-פרגו עם משרד מבקר המדינה אין כל קשר למינוי יועמ"ש למבקר המדינה. כמו כל היועצים המשפטיים של הגופים המבוקרים, מקיימת עו"ד ברנע-פרגו קשר עם משרד מבקר המדינה. קשרי עבודה אלה כוללים גם פגישות עם מבקר המדינה וגורמים נוספים במשרד המבקר".

מ"ביביטורס" ועד המעונות

נושא נוסף שייתכן ונדון בפגישה בין ברנע-פרגו לבין המבקר שפירא הוא דוח המבקר המתגבש בפרשת "ביביטורס", העוסקת בנסיעותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעה שהיה חבר כנסת ושר אוצר, שמומנו לכאורה על-ידי שורה של אנשי עסקים וארגונים, תוך חשש לפגיעה בטוהר המידות. טיוטת הדוח בפרשה הועברה לראש הממשלה לתגובה לפני מספר חודשים. הדוח הסופי עשוי להתפרסם בחודשים הקרובים.

ברנע-פרגו הייתה גם בעצמה, עד לא מכבר, במרכז ביקורת של מבקר המדינה בנוגע להתנהלות מעונות ראש הממשלה. המבקר הצביע על הבעייתיות בתפקודם של "שומרי-הסף", היועמ"ש שלומית פרגו, סמנכ"ל משאבי האנוש במשרד וחשב המשרד, שהיו חברים ב"וועדת השלושה" שדנה בבקשות המימון החריגות של משפחת נתניהו.

בין היתר נקבע כי לאחר שוועדת השלושה קבעה בתחילה כי אין לממן את "היטל הבצורת" על צריכת המים העודפת של המעון הפרטי של נתניהו בקיסריה, שינתה הוועדה את עמדתה לאור שינוי בגישתו של נתניהו.

גם בהקשר של אותו חשמלאי ידוע, חבר מרכז הליכוד, שהוזמן לעשות "עבודות דחופות" במעון הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה בסופי שבוע, עלה עניין תפקודה של וועדת השלושה. המבקר קבע כי הוועדה אסרה על ההתקשרות עם החשמלאי, אך לא עשתה מאמץ לפקח על מילוי אחר הוראותיה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, בדוח הביקורת נקבע ביחס ליועצת המשפטית: יש לציין כי צוות הביקורת התרשם כי היועצת המשפטית וחשב המשרד פועלים כמיטב יכולתם כדי לשמור על הליכי מינהל תקין ועל סבירות ההוצאות של בית ראש הממשלה".