נחת בארץ: ג'יפון חדש שמוצע במחיר של משפחתית

הרכב שיחזיר את פיאט לקדמת הבמה: הצצה לרכב הפנאי החדש של היצרן האיטלקי שנחת השבוע בישראל ועתיד להתחרות בג'יפונים המשפחתיים הפופולאריים בשוק

בשנה שעברה השלימה פיאט האיטלקית את רכישת קרייזלר האמריקאית, היום שנה מאוחר יותר מגיע ילד הביכורים של המהלך בצורת הפיאט 500 איקס. עפ"י פיאט ויבואנית פיאט לישראל סמלת מדובר במכונית החשובה ביותר של החברה בעשור האחרון.

הקונים יכלו לבחור בין שני מנועים בתקן יורו 6 לצד שתי תיבות הילוכים, המנוע הראשון והוותיק של פיאט בנפח 1.6 ליטרים והספק של 110 כוחות סוס המנוע השני הוא נפח 1.4 ליטרים בטכנולוגיית מולטי אייר המספק כמאה וארבעים כוחות סוס מכובדים שישודך לתיבת הילוכים אוטומאטית כפולת מצמדים בת שש מהירויות. לצד מגוון גדול של שילובי צבעים תמכר ה-500 איקס בשלוש רמות גימור החל מרמת הפופ הבסיסית ועד רמת לאונג' הגבוהה.

לשם השוואה פיזו' 2008 בנפח 1.2 ליטרים ידנית ברמת האיבזור הגבוהה ביותר עולה 100 אלף שקל, רנו קפצ'ור ידנית עם מנוע 900 סמ"ק עולה כמאה ועשרה אלף שקלים, וסוזוקי קורסאובר 1.6 בסיסית עולה כמאה אלף שקלים בלבד מחירים שמציבים את דגם הבסיס של הפיאט חמש מאות כאחת היקרות בפלח. מנגד, חבילת ה-1.4 טורבו אוטומטית ברמת האבזור הבסיסית שעולה כ-133 אלף שקל נמצאת ברף המחירים של המתחרות.