אקוניס נגד ארדן: לו"ז הקמת רשות השידור החדשה לא הגיוני

ההערכות הן כי אקוניס לא צפוי לבטל את חוק רשות השידור, אולם הוא עשוי לבקש להכניס בו תיקונים מהותיים

אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר
אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר

השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, מותח ביקורת על קודמו בתפקיד, השר גלעד ארדן. ל"גלובס" נודע כי בשיחות סגורות תקף אקוניס את לוחות הזמנים שקבע השר ארדן ליישום חוק רשות השידור, ואמר, כי "הלו"ז שהיה קבוע בחוק לא היה הגיוני מלכתחילה".

עוד אמר אקוניס כי "בתוכנית הנוכחית, להקים תאגיד שידור בזמן כזה זה בלתי אפשרי".

בסביבת השר אומרים היום (ה') כי "הוא שוקל דרכים שונות להתמודד עם מצוקת רשות השידור, והן יובאו לראש הממשלה".

על-פי המצב החוקי היום, תאגיד השידור הציבורי החדש אמור לקום ב-30 ביוני, ובאותו זמן אמורה להיסגר רשות השידור הנוכחית המצויה בפירוק. לאור העובדה שלא החלו בעבודת הקמת הרשות החדשה, לוח זמנים זה אינו אפשרי.

על-פי החוק, בפני השר אקוניס עומדת האפשרות להביא לוועדת הכלכלה בקשה להארכה נוספת של 3 חודשים. אולם כעת נראה כי הוא בוחן להביא כבר תיקון נרחב יותר לחוק תאגיד השידור הציבורי החדש שחוקקה הכנסת הקודמת.

ההערכות הן כי אקוניס לא יבקש להביא לביטול החוק, אולם הוא בהחלט עשוי לבקש להטמיע בו תיקונים מהותיים כבר בקרוב. על-פי גורמים בסביבתו, המטרה היא לאפשר "תאגיד שידור ציבורי, חזק, עצמאי ופעיל לטובת הצופה הישראלי".

בימים האחרונים, מאז מונה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו להיות מופקד על רשות השידור והרשות השנייה, החל אקוניס בסדרת פגישות.

נודע כי באחרונה נפגש אקוניס עם מנכ"ל חברת חדשות 2, אבי וייס, אשר נתניהו ביקש לבחון את פיצולה המוקדם במסגרת פיצול ערוץ 2. בימים הקרובים ייפגש אקוניס עם ראשי הזכייניות רשת, קשת וערוץ 10.

כמו כן צפוי אקוניס לערוך במהלך השבוע הבא שתי פגישות עם עובדי רשות השידור. אקוניס יתייעץ איתם באשר לעתיד הרשות, השרויה היום במצוקה תקציבית מהותית. במכתב ששלח לחבריו בירך ועד עובדי עיתונות ההפקה של רשות השידור את כניסתו של אקוניס לתפקיד.

ארדן לא הגיב לדברים. בסביבת השר ארדן אמרו בתגובה: "הדבר החשוב הוא שהממשלה תעמוד בהתחייבותה לאזרחים לבטל את האגרה עד סוף ספטמבר. לוח הזמנים שנקבע היה ריאלי, אך גם אם התעכב בגלל פיזור הכנסת והבחירות - העיקר הוא שהרפורמה תבוצע בחודשים הקרובים".

פרופ' יונה נגד אקוניס

ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני) תקף את התנהלות השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, בנוגע למפגשים שמארגן השר עם עובדי הרשות.

"לא ייתכן שהשר אקוניס יזמן כתבים שתפקידם לסקר אותו לפגישה על עתידם המקצועי", אמר יונה. "איך יוכל אותו כתב, שמבין שמי שאחראי על עתידו המקצועי הוא השר אקוניס, לסקר אותו ללא משוא-פנים?".

לדבריו, "השר אקוניס עושה מה שלא העז לעשות אף שר תקשורת לפניו, אפילו לא ראש הממשלה בנימין נתניהו. השידור הציבורי חייב להיות נקי מלחצים פוליטיים, גם על-פי התחייבות הממשלה, וההתנהלות פה היא הפוכה לחלוטין. השר אקוניס מחזק את הזיקה הפוליטית באמצעות מפגשים מסוג זה".