מי יחליף את נדב פרי? מירוץ למשרה החמה בעולם התקשורת

פרי, הכתב הפוליטי של חדשות 10, הודיע לאחרונה על עזיבתו לטובת תפקיד בכיר בדלק קידוחים ■ בין השמות שעלו כמחליפו: כתבי חדשות 10 אלמוג בוקר, רועי שרון ודורון הרמן וכתבי חדשות 2 דפנה ליאל ויאיר שרקי

נדב פרי / צלם: איל יצהר
נדב פרי / צלם: איל יצהר

מאז הודיע העיתונאי נדב פרי על עזיבת ערוץ 10 לטובת תפקיד בכיר בחברת דלק קידוחים, הפכה המשרה שלו בחדשות 10 ככתב פוליטי למבוקשת במיוחד.

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, קיבל פניות רבות מתוך ומחוץ לערוץ של עיתונאים המבקשים להחליף את פרי. פרי גם השאיר את כיסא מגיש התוכנית "המטה" פנוי, וגם בו יש מעוניינים.

במקביל, גם יוכפז החל בסדרת פגישות עם עיתונאים אותם הוא עצמו מבקש לבחון כמועמדים, ולאחרים נשלחו גישושים ראשוניים בלבד.

נודע כי בין השמות שעלו כמועמדים מתוך הערוץ בולט שמו של הכתב בדרום אלמוג בוקר, שזכה לחשיפה גדולה בעיקר בזכות עבודתו בתקופת מבצע "צוק איתן", ולצדו גם שמות של עיתונאים בולטים אחרים, כמו כתב השטחים רועי שרון והכתב הפלילי דורון הרמן.

מחוץ למערכת החדשות עלו, ולו רק בתור אפשרות בישיבות פנימיות או זכו לתמיכה חיצונית, גם כתבי חדשות 2 דפנה ליאל ויאיר שרקי, כתב "ידיעות אחרונות" המוערך עקיבא נוביק, הכתב הפוליטי של גלי צה"ל עידו בנבג'י וראש הדסק הפוליטי של ערוץ הכנסת ירון אברהם.

בכל הקשור להגשת "המטה", ההנחה היא כי לפחות לפי שעה מי שימשיך בהנחיה הוא גדי סוקניק, כאשר שם אחר שנחשב מועמד לתפקיד הוא זה של אור הלר, הכתב הצבאי.

המנכ"ל יוכפז בחן את פיצול התפקיד של פרי לשני תפקידים - האחד של כתב בכנסת והאחר כתב פוליטי. המהלך נתקל בהתנגדות בתוך מערכת חברת החדשות, מחשש שהדבר ייצור איבה וסכסוכי אגו שיקשור על העבודה ויסרבלו אותה. עדיין אין החלטה סופית בנושא זה.

מחדשות 10 נמסר כי "אל חדשות 10 הגיעה שורה ארוכה מאד של פניות מועומדים לתפקיד. עדיין לא הוחלט האם לפצל את תפקידו של נדב. כל ספקולציה על זהות המחליף היא על אחריות מערכת 'גלובס' בלבד".

כל השמות המוזכרים בידיעה סירבו להגיב.