בשל השחיתות: האינטרפול עצר קבלת הכספים מפיפ"א

גוף השיטור הפלילי הבינלאומי, שהיה אמור לקבל מפיפ"א 20 מיליון אירו במשך 10 שנים מתוך כוונה להילחם יחד בתופעת הטיות משחקים לטובת הימורים - ביטל את ההסכם: "השותפים שלנו חייבים לחלוק איתנו את אותם ערכים בסיסיים"

שוטרים ליד משרדי פיפ"א / צלם: רויטרס
שוטרים ליד משרדי פיפ"א / צלם: רויטרס

האינטרפול עצר, לזמן בלתי מוגבל - את שת"פ 20 מיליון האירו שלו עם פיפ"א. זאת בשל טענות השחיתות האחרונות נגד ארגון הכדורגל הבינלאומי, שהובילו לגל מעצרים על-ידי ה-FBI; פתיחת חקירות נרחבות סביב פרשיות שוחד הקשורות ברובן ל"קניית" קולות בהצבעות על אירוח המונדיאלים; והתפטרותו של הנשיא ב-17 השנים האחרונות, ספ בלאטר - מתפקידו.

שני הגופים חתמו ב-2011 על הסכם איגום משאבים ל-10 שנים, במסגרתו יפעלו יחד למגר את תופעת הטיות המשחקים לטובת הימורים. לאחר החתימה, הוגדר ההסכם כ"אחת התרומות הכספיות הפרטיות הגדולות אי-פעם שניתנו לאינטרפול". אך כעת, אומר יורגן שטוך הגרמני, מזכ"ל האינטרפול - כי ארגון השיטור הפלילי הבינלאומי יקפיא את שיתוף הפעולה, "בשל כל הדברים האחרונים" שהתרחשו בפיפ"א.

יש לציין כי האינטרפול עצמו הוציא החודש צווי הסגרה ל-14 מאנשי פיפ"א ועובדי חברות שיווק ספורט שונים שעבדו עם ארגון הכדורגל, בחשד ל"תרמית מונדיאלים" קבועה שנמשכה עשרות שנים.

"כל השותפים של האינטרפול, בין אם הם מהשוק הפרטי או הציבורי, חייבים לחלוק איתנו את אותם ערכים ועקרונות בסיסיים", אמר שטוך.

פיפ"א, מצידה, פרסמה הודעת תגובה רשמית: "לתוכנית המוצלחת עם האינטרפול אין קשר לעניין שכרגע קיים סביב פיפ"א. אנו סבורים כי להחלטה החד-צדדית הזאת יהיו השלכות שליליות על המלחמה נגד הפעילות הפלילית של הטיות משחקים".