קליבלנד קאבלירס, בקרוב מותג בינלאומי?

הקבוצה של דייויד בלאט הודיעה על שכירת שירותי תיווך של שתי חברות, שינסו למצוא לה ספונסרים ברחבי העולם; למעלה מ-50% מהעוקבים של הקאבס ברשתות החברתיות הם מחו"ל

לברון ג'יימס, אוזניות / צלם: רויטרס
לברון ג'יימס, אוזניות / צלם: רויטרס

קליבלנד קאבלירס רוצה להפוך למותג בינלאומי: קבוצת ה-NBA, שמתמודדת בימים אלו בגמר הפלייאוף של ליגת הכדורסל הטובה בעולם מול גולדן סטייט וורייורס (2-2), הודיעה על שכירת שירותיהן של שתי חברות -ESP Properties, שתנסה לתווך עבורה בעסקאות ספונסרשיפ באירופה, אסיה, המזרח התיכון ודרום אמריקה; ו-Property Consulting Group, שתייצג אותה באוסטרליה (שם נולד הגארד מתיו דלבדובה, משחקניה הבולטים של הקבוצה בפלייאוף).

בעוד ההכנסות מזכויות השידור הבינלאומיות של ה-NBA, כמו גם מכירות המרצ'נדייז, מתחלקות שווה בשווה בין 30 קבוצות הליגה - לא כך הדבר עם הסכמי ספונסרשיפ. על-פי "פורבס", בחמש השנים האחרונות ההכנסות של הקאבלירס עמדו על 732 מיליון דולר, והרווח התפעולי על 85.5 מיליון דולר. הבעלים הוא דן גילברט, ממייסדי ענקית המשכנתאות Quicken Loans.

הקאבלירס, שכידוע מייצרים עניין רב העונה גם כאן בארץ, בשל המאמן הישראלי דייויד בלאט - טוענים כי יותר ממחצית מ-4 מיליון העוקבים שלהם ברשתות החברתיות הם מחו"ל, וכי 25% מהטראפיק לאתר הרשמי שלהם מגיע ממדינות מחוץ לארה"ב. הפיליפינים, ברזיל, צרפת, קנדה ואוסטרליה הן המדינות בהן יש הכי הרבה מתעניינים במועדון.

באופן טבעי, קליבלנד תנסה למנף את עצמה בשוק הבינלאומי באמצעות כוכבה, לברון ג'יימס.