אין הסדר טיעון: פרופ' רוטשטיין צפוי לנהל את בי"ח הדסה

היועץ המשפטי לממשלה צפוי שלא להביע התנגדות למינויו של פרופ' רוטשטיין למנכ"ל ביה"ח הדסה, בכפוף לפרישתו של האחרון משירות המדינה

מנכ"ל שיבא פרופ' זאב רוטשטיין צפוי להתמנות למנכ"ל הדסה ללא הסדר טיעון בפרשת ה"קלאס-קליניק", במסגרתה הוגשה נגדו תובענה משמעתית לפני כשבועיים, זאת למרות המסרים שהעביר לאחרונה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

וינשטיין, כך נודע, הבהיר למחזיק תיק הבריאות יעקב ליצמן, כי הוא מעדיף מסגרת של פשרה והסדר טיעון שיקלו על המדינה במקרה של עתירה נגד המינוי, אולם לאור סירובו של רוטשטיין לכל הסדר בו יתבקש להודות בחלק מהאישומים נגדו, צפוי וינשטיין לאשר עקרונית את המינוי, בכפוף לפרישה של רוטשטיין משירות המדינה. רוטשטיין ביקש במקור לאפשר לו לעזוב להדסה במסגרת חופשה ללא תשלום (חל"ת) כך שיורשה לחזור לשיבא אם יחפוץ בכך במהלך השנתיים שנותרו לו עד לגיל הפרישה הרשמי.

אף שווינשטיין טרם הודיע על כך רשמית, במערכת הבריאות ובמערכת המשפטית מאמינים כי היועץ המשפטי לממשלה לא יכל להביע התנגדות חד משמעית למינוי, אלא לכל היותר, להציג את הבעייתיות בהיבט הציבורי ואת הקשיים המשפטיים שעשויים להיווצר במקרה של עתירה לבג"ץ. רוטשטיין, נזכיר, מואשם על ידי נציבות שירות המדינה כי אישר ואף עודד לכאורה ביצוע ניתוחים קוסמטיים פרטיים בתוך תל השומר במהלך שעות העבודה הרגילות - זאת תוך שימוש במשאבי ציבור, הן בכוח אדם והן בחומרים.

מחזיק תיק הבריאות, יעקב ליצמן, רמז היום כי רוטשטיין מתקרב להדסה. "אני מאמין שהמינוי יעבור השבוע", אמר ליצמן בתוכנית הרדיו של גיא זוהר ברדיו ללא הפסקה. ליצמן הזכיר כי הוא בעצמו תקף את רוטשטיין בעבר על כך שלא פעל לפי הכללים, אך לדבריו למרות זאת הוא המתאים ביותר לתפקיד. "הוא בולדוזר והוא 'פושר' ובית החולים הזה צריך לנוע חזק. אני לא רוצה מישהו עם שתי ידיים שמאליות אלא מישהו שיודע לנהל", אמר סגן שר הבריאות ליצמן. על דו"ח החשבת הכללית באוצר שמצא ליקויים רבים בהתנהלות של רוטשטיין, אמר ליצמן: "כל עוד לא מדיחים כאן אנשים במסגרת של דו"ח מבקר המדינה, אז גם בדו"ח הזה לא צריך להדיח", קבע ליצמן.