סלבישה יוקאנוביץ' מונה למאמן מכבי ת"א בכדורגל

המאמן הסרבי, שהעלה את ווטפורד העונה לפרמיירליג, יוביל את הצהובים בעונת 2015/16; מיטש גולדהאר: "הוא מאמן מנוסה ויש לו את היכולות להוביל את המועדון צעד אחד קדימה מבחינה מקצועית"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים / צילום: שלומי יוסף
שחקני מכבי תל אביב חוגגים / צילום: שלומי יוסף

מכבי ת"א לא המתינה יותר מדי זמן. הטרביליסטית הטרייה הודיעה הערב (א') על החתמתו של סלבישה יוקאנוביץ' למאמן הקבוצה לעונה הבאה במקומו של פאקו אייסטראן שעזב. המאמן הסרבי בן ה-46 הוליך את ווטפורד העונה חזרה לפרמיירליג.

את קריירת האימון שלו החל יוקאנוביץ' בפרטיזן בלגרד הסרבית, ממנה עבר למונטאג יונייטד התאילנדית, ובהמשך אימן את לבסקי סופיה הבולגרית, הרקולס הספרדית, ובעונה האחרונה, כאמור, הדריך את ווטפורד שתחתיו שבה לליגה הבכירה באנגליה אחרי הפסקה בת שמונה שנים. את 2014/15 סיימה ווטפורד במקום השני בליגת המשנה באנגליה, עם 89 נקודות, אחת פחות מהמוליכה בורנמות'.

יוקאנוביץ' שיחק בעברו כקשר הגנתי בנבחרת יוגוסלביה, וברקורד שלו 64 הופעות בינלאומיות שבהן כבש 10 שערים. במהלך הקריירה כשחקן עבר בפרטיזן בלגרד, אוביידו, טנריפה, דפורטיבו לה קורוניה וצ'לסי.

בעלי מכבי ת"א, מיטש גולדהאר, צוטט באתר הקבוצה: "אנחנו מרוצים מאוד שהצלחנו להחתים את סלביסה במיוחד לאחר ההצלחה שלו בליגת המשנה באנגליה וכמובן לאור ההתעניינות הרבה מצד מועדונים נוספים. הוא מאמן מנוסה ויש לו את היכולות להוביל את המועדון צעד אחד קדימה מבחינה מקצועית. אין ספק שהניסיון הרב שלו כשחקן כולל הופעות בינלאומיות וכן לאור העובדה שהוא משמש כמאמן החל משנת 2007 - יעזרו למכבי תל אביב להגשים את מטרותיה הן בזירה המקומית והן בזירה האירופית. סלביסה קיבל המלצות חמות וכן בלט מאוד בקרב מספר מועמדים שעמדו לרשות המועדון והרשים מאוד את הצוות הניהולי".

המשימה הרשמית הראשונה שממתינה ליוקאנוביץ' תהיה בחודש הבא, ב-14/15 ביולי, אז תיכנס מכבי ת"א למעגל המשחקים בסיבוב המוקדם השני של ליגת האלופות.