מנכ"לית נעמ"ת למנכ"ל אל-על: אפילו ברבי נועלת נעליים שטוחות

"אינני סבורה כי נעלי עקב הן תנאי מוחלט להופעה ייצוגית לאישה - ובוודאי שלא לדיילת אוויר המחויבת כחלק מתפקידה בעמידה ממושכת על הרגליים"

גליה וולוך, יושבת-ראש ארגון הנשים נעמ"ת, שלחה מכתב לדוד מימון, מנכ"ל אל-על, ובו היא דורשת ממנו לבטל את הדרישה מדיילות החברה לנעול נעלי עקב עד לסיום עליית הנוסעים למטוס.

"אינני סבורה כי נעלי עקב הן תנאי מוחלט להופעה ייצוגית לאישה - ובוודאי שלא לדיילת אוויר המחויבת כחלק מתפקידה בעמידה ממושכת על הרגליים", כותבת וולוך. "לעניות דעתי, בדרישה זו עשויה להיות משום אפליה מגדרית. באם לא תחזור בה חברת אל-על מדרישתה זו, נעמ"ת תבחן נקיטת צעדים נוספים".

בסיום פנייתה כותבת וולוך: "אבקש להסב את תשומת-לבך כי אפילו יצרנית בובות ברבי החליטה לאחרונה לשווק את הבובה עם נעליים שטוחות, בהתאמה לקודים המתעדכנים באשר להגדרות של 'הופעה נשית נכונה'".

עשרות דיילות בחברת אל-על חתמו בימים האחרונים על עצומת מחאה נגד החלטת ההנהלה לחייבן לנעול נעלי עקב עד להמראת המטוס. עד כה חויבו הדיילות לנעול נעלי עקב רק כשהיו בדרכן למטוס, ועם הגעתן הן נהגו לנעול נעליים שטוחות, נוחות יותר.

בימים האחרונים החליטו בהנהלת אל-על לחייב את הדיילות לנעול נעלי עקב עד ההמראה, כפי שהיה נהוג עד לפני כמה שנים. הדיילות טוענות כי מדובר בנוהל שאינו בטיחותי ואינו נוח, וכי הוא מקשה עליהן לעבוד במטוס.