עודד קוטלר חוזר בו: "מתנצל על הניסוח הלא מוצלח"

ביום שאחרי הסערה הגדולה שעוררו דבריו בכנס האמנים מסביר השחקן עודד קוטלר כי הוא לא התכוון רק לתומכי הליכוד אלא לעם כולו: "אני חוזר בי מכל כוונה לפגוע במישהו ממצביעי הימין, אך עומד מאחורי תוכן הדברים ומהותם"

אחרי גל הגינויים והביקורת החריפה שעוררו דבריו של השחקן עודד קוטלר בכנס החירום של האמנים ביפו, התנצל הבוקר (ב') קוטלר על ניסוח הדברים, אך לא חזר בו ממהותם. בריאיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל הוא אמר: "זה נאמר בלהט הנסיבות, פרקתי את כעסי על המילים".

"לא כיוונתי את זה לליכודניקים, אלא לעם כולו - לצרכני התרבות", הסביר קוטלר. "אני חוזר בי מכל כוונה לפגוע במישהו ממצביעי הימין, השמאל או האמצע. לא לזה התכוונתי, אלא רק לדבר אחד - ליצור חברה שיש בה אמנות חופשית ולא עדרית".

לדברי קוטלר, "גם שלי יחימוביץ' בהמה, וגם אני בהמה. לא התכוונתי לקבוצה מסוימת, התכוונתי לכולנו - גם אני אהיה חלק מהעדר".

קוטלר ביקש להבהיר, עם זאת, כי הוא אינו חוזר בו ממהותם של הדברים. "אם יצא מה שיצא על ניסוח פחות מוצלח - אני מתנצל, אבל אני לא חוזר בי מהרעיון שלפיו לא נלך לעולם מיובש שבו כל שיישאר לנו מעולם האמנות זה לאכול קש וגבבה. אסור לעצור את האמנות, אלא אם היא גובלת בפלילים".

על הביקורת הקשה שעוררו דבריו, ביקש קוטלר לומר כי "הכול מוכן לקראת ההוצאה להורג, עוד לפני שמישהו בדק את הדברים". לדבריו, אם מישהו היה מקשיב לכל מה שנאמר, "היו מגלים שכל מה שאני רוצה זאת אמנות פתוחה, שאהבת האדם ורוח האדם מפעמת בה".

גם הבוקר נמשכת הסערה שעורר נאומו של קוטלר. קוטלר תקף את מצביעי הימין ואת שרת התרבות מירי רגב, ודבריו גררו ביקורת חריפה מכל קצוות הקשת הפוליטית.

"במקום להתמודד, באופן לגיטימי, עם דעותיה של השרה רגב, השחקן עודד קוטלר רץ ישר להשמיץ את בוחרי הליכוד, ולכנות אותם: 'עדר של בהמות'", תקף היום שר התחבורה ישראל כץ בעמוד הפייסבוק שלו. "מיליון איש מתויגים כבהמות? כמה שנאה ורוע יש באיש הזה, איזה עיוורון ואיזו התנשאות. וקהל שומעיו שוב מוחא כפיים, ממש כמו עם גרבוז בכיכר".

גם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, תקף את דבריו של השחקן. "מתנשאי השמאל אינם פחות גזעניים מחשוכי הימין הקיצוני", אמר. "דבריו המתוכננים של עודד קוטלר מעוררים בי בחילה עמוקה. כמה רהב והתנשאות יכולים לצאת מאדם במשפט ארוך אחד? כנראה ללא סוף".

הנאום החריף, שהזכיר לרבים את "נאום הקמעות" של האמן יאיר גרבוז מלפני הבחירות, מסמן שלב נוסף בקיטוב בחברה הישראלית. "אסור להפוך את השיח לאלים", הזהירו אתמול (א') חברי הכנסת.