אורי יוגב על דואר ישראל: "לא צריך שדואר יגיע פעם ביום"

מנהל רשות החברות הממשלתיות: "עדיף שדואר יבוא פעם או פעמיים בשבוע, אבל שיביא את הדואר שצריך להביא; יש בדואר בעיות מאוד מורכבות"

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

"לא צריך שדואר יגיע פעם ביום. עדיף שיבוא פעם או פעמיים בשבוע, אבל שיביא את הדואר שצריך להביא", כך אמר היום (ב') מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב.

בהתייחס לביקורת הרבה על רמת השירות בדואר ישראל אמר יוגב כי "רמת השירות הבעייתית בדואר ישראל קיימת כבר שנתיים בגלל המשבר החמור שבו מצוי הדואר בין היתר בגלל בעיות ניהול. יש שם בעיות מאוד מורכבות. צריך להוציא כסף מתקציב המדינה כדי להגיע להסכמות עם עובדים. תכני ההבראה מצליחה להחזיר את הדואר לרמת שירות ולהחזיר את החוב לציבור שרכש אג"ח של הדואר וגם להכניס תחרות למרכזי החלוקה. ההסכם עם העובדים נתן כאילו הפחתת שירות אבל ייתן הגדלת שירות. כל מה שצריך זה לתת לדואר שקט".

יו"ר ועד עובדי הדואר אודי חן קרא בדיון: "צריך לקרוא את מה שמבקר המדינה כתב על חברת הדואר בדוח 64א. המדינה חנקה את הדואר!".

ועדת הכספים של הכנסת דנה היום בנושא הנפקות המיעוט המתוכננות בין היתר בחברת החשמל, התעשייה האווירית וחברות הנמלים. בדיון טען ח"כ מיקי רוזנטל כי אין בסיס חוקי לתכנית משום שחוק ההסדרים שעיגן אותה לא עבר בכנסת הקודמת. היועצת המשפטית של הוועדה אמרה כי הפרטת חברות ממשלתיות מחייבת הליך חקיקה מלא.

לעומתה טען מנהל רשות החברות אורי יוגב כי הוא אינו נזקק להליך חקיקה משום שמכירת מניות מיעוט איננה הפרטה. לדבריו "תיקוני החקיקה הם לא התנאי להנפקת המיעוט הם עזר להנפקות המיעוט". יוגב טען כי "הנפקת מניות המיעוט מבטיחה את שיפור רמת השירות והיעילות בחברה המונפקת ללא תופעות של העברת עושר מהציבור לפרטים".