רני רהב לאמנים: "די, הפסיקו לצעוק כל הזמן חופש הביטוי"

"לא יעלה על הדעת שבשל חופש הביטוי, שהוא נר לרגליי, נאפשר מחר לסרט המתעד את הרוצח הנתעב יגאל עמיר לככב בפסטיבל בישראל, בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת לראות הצגה על מחבל שרצח את אחיינה של אורטל תמם"

רני רהב / צילום: יוסי כהן
רני רהב / צילום: יוסי כהן

איש יחסי הציבור רני רהב פרסם היום (ב') מכתב המיועד לאמני ישראל, שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר החינוך נפתלי בנט.

במכתב, שכותרתו "כבשו את היצר", מציין רהב את עובדת היותו חבר באגודת הידידים של הבימה, הקאמרי, בית ליסין, תיאטרון גשר, האופרה הישראלית, הפילהרמונית הישראלית, להקת בת-שבע, מוזיאון תל-אביב, מוזיאון ישראל, מוזיאון רמת-גן, מרכז יצחק רבין והמוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין.

"אני קורא היום לאחיותיי ואחיי האמנים, תושבי מדינת ישראל אהובים: כבשו את היצר שלכם", כותב רהב. "בואו נחזור לחיות בהרמוניה, בואו נחזור לחיות באהבה. תנו לציבור להמשיך לאהוב אתכם, לראות בכם מושא להערצה וליהנות מיצירתכם. אל תיכנסו לבורות מיותרים ולא נחוצים, כאלה שפוגעים".

בהמשך כותב רהב: "לא יעלה על הדעת שבשל חופש הביטוי, שהוא נר לרגליי, נאפשר מחר לסרט המתעד את הרוצח הנתעב של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, יגאל עמיר, יימח שמו וזכרו, לככב בפסטיבל בישראל, בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת לראות הצגה על מחבל שרצח את אחיינה של אורטל תמם, החייל משה תמם ז"ל. צריך להתחשב ברגשות המשפחות וברגשות הציבור ולהפסיק לצעוק כל הזמן 'חופש הביטוי'.

"אני מתחנן בפניכם, אחיי ואחיותיי היקרים: עצרו כאן. אני קורא לשרי הממשלה לקרוא לליכוד העם ולחזרה למערכת יחסים נכונה בין השלטון לתרבות, ובין התרבות לשלטון. בואו נשלב ידיים. בואו נתעלם מהמחלוקות. יש לנו אויבים אמיתיים: חמאס בעזה, דאעש על גבול סוריה. לא חסר לנו, בלי עין הרע..."