השכונה עוברת לאנגליה

"שחקן זר" לא תביא אותנו למונדיאל אבל תעביר לנו את הקיץ

"שחקן זר", יום ב' 21:00, ערוץ 2 קשת

בעיתוי מושלם כמעט, אחרי עוד אכזבה שהנחילה נבחרת ישראל לאוהדי הכדורגל בארץ, עולה הסדרה הזאת אודות כדורגלן מקומי שטס לכבוש את הפרימיירליג האנגלית.

בהיעדר קבוצות ייצוגיות טובות דין, קל וחומר נבחרות, דבקים אוהדי הספורט בישראל בשגרירים שלנו ברמות הגבוהות: עומרי כספי, דייויד בלאט ו... אופס, כאן אני נאלץ לעצור, כי מאז יוסי בניון (ולפניו רוני רוזנטל, חיים רביבו ואייל ברקוביץ') לא היו לנו באמת נציגים ברמות הגבוהות ביותר - בלי לגרוע מאום מהישגם של שגרירינו בדרג ב' של הכדורגל האירופי, כמו ליאור רפאלוב ורמי גרשון (בלגיה) או ביבראס נאתכו (רוסיה), ועדיין - כל ניר ביטון שמוזמן למבחנים במנצ'סטר סיטי, גורם לנו להחסיר פעימה.

אחד הדברים הראשונים שלומד כדורגלן ישראלי בנכר הוא שכדורגל הוא מקצוע: חסל סדר לישון עד 10:00, גמרנו עם שווארמה בצהריים ועם חאפלות בלילה - ומשום כך רובם חוזרים אחרי טעימה קצרה מהמנטליות האירופית: קל יחסית להוציא כדורגלן מוכשר מהשכונה, קשה הרבה יותר להוציא את השכונה מהכדורגלן.

אם תרצו, על זה בדיוק נסובה עלילת "שחקן זר", כשכדורגלן צעיר, שספג כבר היטב את גינוני הכוכבות בלבאנט, לוקח את "השכונה" הזאת לאנגליה: משפחה חמה עד שורפת, אח דפוק (יובל סמו, ענק כרגיל), אבא (מוני מושונוב שנראה כאילו בילה שעות מרובות בקריאת הביוגרפיה של יעקב בוזגלו) וחברה שבטוחה שהיא מינימום קייט מידלטון - למרות שהיא יותר הילה סעדה (מוכשרת, שרק תיזהר לא להפוך לטייפ-קאסט אחרי שמילאה תפקיד דומה ב"להיות איתה").

הסדרה, שצולמה בקיץ שעבר בלונדון, נכתבה בידי צוות הכותבים של "ארץ נהדרת" בראשות דוד ליפשיץ, שמבין גם דאחקות וגם כדורגל, ולמרות שאפילו הסדרה הזאת לא תביא אותנו ליורו או למונדיאל - היא לפחות תעביר לנו את הקיץ, בדרך לעונת האשליות הבאה.

כי אולי בכדורגל אנחנו די, סליחה על הביטוי, מחורבנים - אבל בוא'נה, איזה גדול סמו.

* ציון: 8

לפני שהטפטוף ייהפך למבול

"אזרח מספר 4", יום ב' 21:00, ערוץ 1 וערוץ yes דוקו

אדוארד סנודן, גיבור או בוגד? האמת, כיוון שאנחנו טרם יודעים מי יכתוב את ההיסטוריה של תקופתנו, קשה לענות על השאלה הזאת.

מה שכן בטוח הוא שמדובר באחת הפרשיות המרתקות של השנים האחרונות - חשובה עד כדי כך שהסרט התיעודי זוכה האוסקר הזה משודר במקביל גם בערוץ 1 וגם בערוץ התעודה של הלוויין!

מדובר בסרט שלמרות שהפרטים בו לכאורה ידועים לנו מראש, מצליח לרתק כאילו מדובר במותחן הוליוודי. ועדיין נותרה השאלה פתוחה: האם סנודן הוא האפטר-פארטי של הפיגוע במגדלי התאומים - או שמא הוא מה שמבדיל בינינו לבין אל-קאעידה?

אולי על השאלה הזאת ינסו לענות בערוץ 1 בפאנל המיוחד עם תום הסרט, בעוד בערוץ yes דוקו ימשיכו לעסוק בנושא עם "המדליפים" על 4 חושפי מחדלים בשירותי הביטחון האמריקאים.

* ציון: 10