פישר ומלכה יישארו במעצר; "חשש לשיבוש הליכי משפט"

השופט כרמי מוסק קיבל את בקשת הפרקליטות והורה על המשך המעצרים עד תום ההליכים - למרות התנגדותם של רונאל פישר, ערן מלכה ובאי-כוחם

עו"ד רונאל פישר וקצין המשטרה בדימוס ערן מלכה יישארו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. שופט בית משפט השלום בירושלים, כרמי מוסק, קיבל היום (ג') את בקשת הפרקליטות והורה על המשך המעצרים, למרות התנגדותם של פישר ומלכה ובאי-כוחם.

מלכה, כזכור, הודה והורשע בעבירות השוחד המיוחסות לו, והפרקליטות עצמה הסכימה לכך שישוחרר למשך שבועיים ממאסרו הצפוי, לאחר שייגזר דינו, כך שיוכל להיות בביתו עם משפחתו לצורך התארגנות.

למרות האמור, השופט קבע כי "אינני סבור כי יש בצעד זה של המבקשת כדי להגביר את האמון שבית המשפט ייתן במלכה, ויביא למסקנה כי יש לשחררו מהמעצר לתקופה של כחודש ימים".

השופט ציין כי הפרקליטות הדגישה כי שחרורו ממלכה לשבועיים טרם מאסרו מהווה "צעד חריג ביותר, אפשר לומר הומניטרי, שבא לקראת מלכה".

לגבי רונאל פישר קבע השופט כי "יש לקבל את מסקנות שירות המבחן, כי קיים סיכון וחשש אמיתי כי במידה שפישר ישוחרר לחלופת מעצר, הוא עלול לחזור ולבצע עבירות דומות, וכך גם קיים חשש לשיבוש הליכי משפט, שכאמור טרם החל, ובו צפויים להעיד עדים ונאשמים שהיו בקשר עם פישר, חלקם היו נתונים להשפעתו במידה רבה. עוד ראיתי לנכון להדגיש את המסוכנות המיוחדת העולה מפישר, שכן לא פעם נקט בדרכי תחבולה ומירמה כדי לשכנע אנשים שונים כי מתנהלת חקירה נגדם, ובכך להוציא מהם כספים תמורת מידע מהחקירה המתנהלת נגדם".

כזכור, פישר ומלכה הואשמו כי יצרו מערכת של מסחר במידע מודיעיני משטרתי בתמורה לשוחד וטובות הנאה. מלכה חתם על הסדר טיעון והוא יעיד נגד פישר ונגד שאר הנאשמים בפרשה, בהם פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, רות דוד-בלום.