כמה כסף שוות המדליות של הזוכים הישראלים במשחקי אירופה?

הקלע סרגיי ריכטר יקבל מענק בסך 15 אלף שקל עבור הארד שהשיג במשחקי אירופה שנערכים באזרבייג'אן; המתאבקת אילנה קרטיש (מדליית כסף) תהנה מ-28 אלף שקל

הקלעי סרגיי ריכטר זוכה במדליית ארד במשחקי אירופה 2015 / צלם: הוועד האולימפי בישראל
הקלעי סרגיי ריכטר זוכה במדליית ארד במשחקי אירופה 2015 / צלם: הוועד האולימפי בישראל

שני ספורטאים ישראלים כבר הבטיחו לעצמם מענקים בגין זכייה במדליות במשחקי אירופה הנערכים בימים אלו בבאקו, אזרבייג'אן. הבוקר (ג') היה זה הקלע סרגיי ריכטר שזכה במדליית ארד במקצה רובה אוויר ל-10 מטר, ויקבל את המענק של הוועד האולימפי עבור מקום שלישי בגמר בסך 15,000 שקל.

ריכטר, שגם הבטיח סופית את הקריטריון למשחקי ריו 2016, מצטרף בטבלת המדליות של ישראל למתאבקת אילנה קרטיש שזכתה אתמול במדליית כסף במשקל עד 69 ק"ג - עבורה תקבל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מינהל הספורט והטוטו בונוס מוגדל בסך 28 אלף שקל, מאחר שתחרות ההיאבקות בבאקו גם נחשבת לאליפות אירופה. הבונוס "הרגיל" עבור זכייה במדליית כסף בבאקו עומד על 21 אלף שקל.

ערב יציאת הספורטאים קבע הוועד האולימפי כי מדליית זהב במשחקים תהיה שווה מענק של 30 אלף שקל.

בשני ענפים, ג'ודו והיאבקות, המענקים לספורטאים גבוהים יותר מאחר והתחרויות מוגדרות גם כאליפות אירופה, והם יעמדו על 40 אלף למדליית זהב, 28 אלף לכסף, ו-20 אלף לארד.

זכייה במדליית זהב במשחקי באקו מעניקה לספורטאים הזוכים בה את המקום בסגל הזהב האולימפי של ישראל, המקנה מלגה חודשית בסך 8,500 שקל. זכייה במדליות כסף וארד בבאקו מכניסה את הזוכים בהן לסגל הכסף האולימפי של ישראל, המקנה מילגה חודשית קבועה בסך 6,000 שקל.