תוכנית לימודים חדשה: הכשרה של סמנכ"לי כספים בחברות וארגונים

ד"ר יבגני מוגרמן, המנהל האקדמי של התוכנית: "סגל המרצים בתוכנית משלב בין אנשי אקדמיה לבכירים במגזר העסקי, אשר מציגים מזוויות הראייה שלהם את התוכן העיוני והמעשי הרלבנטי לעבודתם של מנהלי כספים"

יבגני מוגרמן / צילום עצמי
יבגני מוגרמן / צילום עצמי

בית ספר לסמנכ"לי כספים: בית הספר למינהל עסקים ומכון מגיד, מבית האוניברסיטה העברית בירושלים, בשיתוף ארנסט אנד יאנג ישראל, יזמו תוכנית לימודים ייחודית למנהלי כספים (CFO) שנועדה להקנות ידע ומיומנויות חשבונאיות, מימוניות וכלכליות הרלבנטיות לעבודת ה-CFO בחברות וארגונים, תוך מתן דגש על סוגיות מעשיות שיאפשרו למשתתפים לשפר את הניהול הכספי.

"כחלק ממחויבותנו להבניית תוכנית לימודים מקצועית, מובנית ובעלת ערך משמעותי עבור המשתתפים, אנו שמים דגש מיוחד גם על בחירת מובילי הידע הטובים ביותר בתחומם", אומר ד"ר יבגני מוגרמן, המנהל האקדמי של התוכנית. "סגל המרצים בתוכנית משלב בין אנשי אקדמיה לבכירים במגזר העסקי, אשר מציגים מזוויות הראייה שלהם את התוכן העיוני והמעשי הרלבנטי לעבודתם של מנהלי כספים".

מוגרמן הוסיף כי "המחזור הראשון של התוכנית שיצא לדרך בקמפוס 'מגיד תל-אביב' התחיל בחודש ינואר השנה והסתיים זה עתה. המחזור כלל 22 אנשי כספים מארגונים גדולים, דוגמת חברת טבע, בנק ישראל, אקסלנס, מיטב דש, גינדי החזקות, משרד ראש הממשלה, דלק, מגה אור החזקות ועוד".

התמורות הרבות שחלו בשנים האחרונות על עולם הכלכלה בתחומי החקיקה, הרגולציה, התקינה החשבונית והמורכבות הפיננסית והעסקית, מדגישות יותר מתמיד את הצורך בקיומה של הכשרה מקצועית, מובנית ומוסדרת לתפקיד של מנהל כספים בחברות וארגונים.

המצב הקיים, בו ההכשרה דה-פקטו של מנהלי כספים מבוססת מצד אחד על הכשרה אקדמית בסיסית, ומצד שני על ניסיון פרטני בשוק העבודה, איננו מספיק במקרים רבים ואף עלול ליצור א-סימטריה מבחינת הידע והכישורים בהם אוחזים מנהלי הכספים בשוק הישראלי.

"לראייתי", ממשיך מוגרמן, "חלק ניכר מארגז הכלים אותו צברו משתתפי התוכנית נובע מהניסיון והידע הרב שמביאים איתם המרצים, ולכן הדגש על הליקוט טובי המומחים בתחומם. בין המרצים היו דן גלאי, עינת שפרלינג, אלי יונס, שרון שולמן, אסף חמדני, שוני אלבק, טל מוזס, ערן היימר, צבי וינר ועוד".

המחזור השני של התוכנית מתוכננן לצאת לדרך בחודש נובמבר.