"תיק הריגול התעשייתי הראשון בתולדות הספורט"

אחרי שפוצצו את השחיתות של פיפ"א, ב-FBI חוקרים כעת את קבוצת הבייסבול סט. לואיס קרדינלס, בחשד שפרצה לרשת המחשוב הפנימית של היריבה יוסטון אסטרוס, במטרה לגנוב מידע סודי על שחקנים

סט. לואיס קרדינלס, MLB, בייסבול / צלם: רויטרס
סט. לואיס קרדינלס, MLB, בייסבול / צלם: רויטרס

אנשי ההנהלה של סט. לואיס קרדינלס, אחת הקבוצות היותר מצליחות בליגת הבייסבול האמריקאית (MLB) בשני העשורים האחרונים - נמצאים תחת חקירה של ה-FBI ותובעי משרד המשפטים האמריקאי, בחשד כי פרצו לרשת המחשוב הפנימית של קבוצת יוסטון אסטרוס - במטרה לגנוב מידע סודי על שחקנים. כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

מדובר על מאגר שכולל בתוכו דוחות סקאוטינג, סטטיסטיקה ואופציות לטריידים. על-פי הידוע, מדובר בתיק הריגול התעשייתי הראשון בתולדות הספורט המקצועני.

ב-MLB ציינו כי הם "מודעים לחקירה ומשתפים איתה פעולה באופן מלא". תגובה בנוסח דומה התקבלה גם מסט. לואיס קרדינלס, שעם שווי המוערך על-ידי "פורבס" ב-1.4 מיליארד דולר, נחשבת לקבוצה השישית הכי יקרה בליגת הבייסבול.

זוהי החקירה השנייה בעלת הניחוח הספורטיבי שבה מעורבת לאחרונה הבולשת הפדרלית. כזכור, בשבועות האחרונים פוצץ ה-FBI תיק שחיתות רחב היקף סביב פעילותו של ארגון הכדורגל העולמי פיפ"א. אתמול (ג') אף התבררה זהותו של אחד המודיעים העיקריים בו השתמשה הבולשת על מנת להפליל את אנשי פיפ"א.