סנסציה? מכבי ת"א כדורסל הפסידה עוד אליפות

הצהובים, שכבר הובילו 0-2 על הפועל אילת בסדרת חצי הגמר של ליגת העל, ספגו 3 הפסדים רצופים לקבוצה הדרומית, ולראשונה מזה 22 שנה - לא ייקחו חלק בגמר הפלייאוף ■ זאת הפעם הרביעית ב-8 השנים האחרונות בה המועדון הכי מעוטר בכדורסל הישראלי מאבד את האליפות

גיא גודס, פיני גרשון / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
גיא גודס, פיני גרשון / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

סנסציה ענקית בליגת העל בכדורסל: הפועל אילת הדהימה הערב (ד') את מכבי ת"א, כאשר גברה עליה 76-79 במשחק מספר 5 בחצי גמר הפלייאוף שנערך בהיכל ביד אליהו, בפעם השלישית ברציפות - ובכך השלימה קאמבק מדהים מפיגור 2-0 אל ניצחון 2-3 בסדרה.

זאת הפעם הראשונה מאז עונת 1992/93 בה הצהובים לא מגיעים לגמר הפלייאוף - על כל מתכונותיו השונות (שיטות הסדרות, פיינל-פור, שני משחקי הכרעה וכו'). כמו כן, זאת הפעם הרביעית בשמונה העונות האחרונות בה המועדון המעוטר ביותר בכדורסל הישראלי, שזכה ב-51 אליפויות במהלך ההיסטוריה - מאבד את התואר.

מכבי אמנם שיחקה בלי כמה שחקני מפתח פצועים, בראשם דווין סמית - אך זה לא באמת יכול להוות תירוץ להפסד מול הפועל אילת, אותה מאמן אריק שיבק - קבוצה שתקציבה נמוך בעשרות רבות של מיליוני שקלים מזה של הצהובים.

אילת תפגוש בגמר הפלייאוף את הפועל ירושלים, שגברה 0-3 חלק על מכבי ראשל"צ בסדרה המקבילה. השיטה: שני משחקי הכרעה (המשחק הראשון יתקיים באולם באילת ביום שני, הגומלין בארנה בירושלים בחמישי). שתי הקבוצות מעולם לא זכו בתואר.

לא כך חלם לסיים גיא גודס את עונת הבכורה שלו כמאמן ראשי במכבי, שנה לאחר שהחליף בתפקיד את דייויד בלאט שהמשיך לעבר ה-NBA. אך בשורה התחתונה, 2014/15 נגמרה עבורו עם הדחה ברבע הגמר היורוליג בסוויפ כואב של 3-0 לפנרבחצ'ה הטורקית, הפסדים בגמר גביע ווינר להפועל ירושלים וגמר הגביע הביניבשתי לפלמנגו הברזילאית בתחילת העונה, וכאמור האובדן המפתיע של האליפות. גודס ועוזרו, פיני גרשון (שאגב, היה זה שהדיח את מכבי כשאימן את גליל עליון באותה עונה ב-1992/93) יכולים להתנחם רק בגביע המדינה אותו הצליחו להניף העונה.

לאחר המשחק הערב אמר דייויד פדרמן, מבעלי מכבי ת"א: "רעידת אדמה? זה עיתונאים כותבים, זו לא רעידת אדמה. אילת שיחקה טוב מאוד וניצחה. זה לא סוף העולם. מכבי הייתה צריכה לעשות יותר למרות הפציעות, אבל הסתמכנו על שחקנים שהם לא שחקני חמישייה קבועים. לא בנינו עליהם בתחילת השנה. אני שמח בשביל הספורט, אני לא מבסוט בשביל מכבי. קבוצה כמו אילת, שאף אחד לא יודע איך אבנר קופל הביא אותה לליגה, יכולה ללכת עד הסוף. לדעתי ההפסד ממש לא מזעזע את הכיסא של גיא גודס - אבל עוד לא דיברתי עם אף אחד".