ועד עובדי מגה מסכים לפרישה מרצון של מאות עובדים

הוועד מסרב להצעת ההנהלה למכור את כל תת-הרשת YOU, אך גם בקרב ועד העובדים מעריכים כי עובדים רבים יבחרו לפרוש מרצון ולקבל את התנאים הסוציאליים ■ אביגדור קפלן: "מגה לא תלך להקפאה"

אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר
אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר

ועד עובדי מגה סירב להצעתו של מנכ"ל קבוצת אלון, אביגדור קפלן, לפיה הקבוצה תמכור את תת-הרשת YOU אך תמשיך להעסיק את עובדי מגה כעובדים מאוגדים מן המניין, ש"יושאלו" במקרה הזה לקונה.

הצעה זו הועלתה במסגרת פגישה שהתקיימה בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, להנהלת קבוצת אלון בראשות קפלן ויו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, והסתיימה היום (ה') בצהריים.

הצדדים טרם הגיעו להבנות סופיות, אך נראה כי חלה התקדמות במשא-ומתן, שיימשך במוצאי השבת הקרובה.

כפי שמסתמן, ועד העובדים נתן את הסכמתו לסגירת 15-16 סניפים נוספים לאלה שהרשת סגרה עד כה. בסניפים אלה מועסקים לפחות 500 עובדים, ולכן הכוונה היא לנסות ולהוציא מאות עובדים לפרישה מרצון.

גם בקרב ועד העובדים מעריכים כי לאור מצבה הקשה של הרשת, עובדים רבים יבחרו לפרוש מרצון ולקבל את התנאים הסוציאליים.

מובן שאם לתהליך לא ייענו מאות עובדים, הצדדים יצטרכו להגיע להסכמות באשר לקיצוץ עמוק יותר במצבת כוח-האדם של הרשת.

בהקשר זה נזכיר כי ועד העובדים נתן כבר את הסכמתו לפיטורי 175 עובדים קבועים וכן 40 עובדים זמניים. אלא שבהנהלת קבוצת אלון ובהנהלת מגה מעריכים כי בכך לא יהיה די כדי להעלות את הרשת על מסלול של הבראה.

במטה מגה מועסקים כ-400 עובדים, וגם כאן יש רצון לקצץ לפחות 30% מאנשי המטה.

קפלן מסר ל"גלובס" בתום הפגישה כי "אנחנו במתווה של הסכם. נגיע להסכם ונמשיך את הדיונים במוצאי שבת. אנחנו מדברים על כל האפשרויות. אנחנו נעשה עבודת מטה, ואנחנו חוזרים לבדוק כל מיני חלופות ואת המשמעויות שלהן".

- רשת מגה תלך להקפאה?

"אין חלופה כזאת".

- נראה שאין למגה קונה. תמכרו אותה בחלקים?

"אני מדבר על הבראת מגה. יש כל מיני אפשרויות".