כיל חתמה על חוזים לאספקת 835 אלף טונות אשלג בהודו

מחיר המכירה גבוה ב-10 דולרים לטונה מהמחיר הנקוב בחוזים קודמים

מכרה אשלג  / צילום: רויטרס
מכרה אשלג / צילום: רויטרס

כיל דשנים חתמה על חוזים לאספקת אשלג ללקוחותיה בהודו, בהיקף כולל של 835 אלף טונות. מחיר המכירה גבוה ב-10 דולרים לטונה מהמחיר הנקוב בחוזים קודמים.

בכיל מציינים כי המחיר דומה למחיר שנקבע לאחרונה בעסקאות עם יצרנים אחרים המספקים אשלג לשוק ההודי, ומוסיפים כי החוזים החדשים נחתמו לאחר תקופה שבה המתינו לקוחותיה בהודו לסיום שביתת העובדים בחברה.

כיל רואה חשיבות בשוק האסטרטגי, הגדול והצומח בהודו, המאפשר לדברי החברה לנצל ולמצות את היתרון היחסי של כיל על פני רוב מתחרותיה - הבא לידי ביטוי ביכולת לאחסן אשלג באוויר הפתוח בסדום, נוסף על היתרון הלוגיסטי של החברה בהעברת האשלג מנמל אילת להודו במהירות ובעלויות שילוח נמוכות.

מנכ"ל כיל דשנים, ניסים אדר, אמר כי "החוזים החדשים שחתמנו בהודו מבססים את מעמדה המוביל של החברה בשוק אסטרטגי זה. השוק ההודי הנו בעל פוטנציאל צמיחה מהיר וצפוי להוביל את הביקוש לאשלג בעולם בשנים הקרובות, בין היתר לאור העלייה באיכות החיים בהודו, שינוי הרגלי התזונה והצורך לספק מזון בכמות מספקת לאוכלוסייה גדולה שתלך ותגדל גם בעתיד".

חברת כיל, המייצרת כשליש מהברום בעולם, היא יצרנית האשלג השישית בגודלה; האשלג והפוספט שכיל כורה ומייצרת משמש כמרכיב בדשנים וכמרכיב חיוני בתעשיות התרופות ותוספי המזון. החברה מעסיקה כיום כ-12,500 עובדים ברחבי העולם מהם כ-5,000 בישראל, רובם בנגב. מכירותיה בשנת 2014 הסתכמו בכ-6.1 מיליארד דולר וכ-48% מהן נבעו מייצור המתבצע בישראל.