הסגל הזוטר ישבית את הלימודים באוניברסיטה העברית

השביתה ללא הגבלת זמן - בדרישה להקפיא את הפיטורים במדעי הרוח ■ האוניברסיטה: "אנו קוראים לחזור לשולחן הדיונים"

שביתה כללית באוניברסיטה העברית: הסגל הזוטר ישבית את הלימודים ממחר (א') וללא הגבלת זמן - בדרישה להקפיא את הפיטורים המתוכננים במדעי הרוח.

השביתה, שתתקיים במקביל בכל הקמפוסים של האוניברסיטה העברית, תחל מחר, יום ראשון 21.6, תחילת השבוע האחרון של הסמסטר, ותימשך ללא הגבלת זמן.

בארגון הסגל הזוטר יצאו למאבק זו השנה השלישית בדרישה להקפיא לאלתר את פיטורי 80 חברי הארגון, וקוראים להנהלה שלא לפגוע במדעי הרוח, תוך דרישה כי ההנהלה תציג תוכנית ארוכת-טווח לשיקום מדעי הרוח.

בארגון טוענים כי הנהלת האוניברסיטה ממשיכה להפר הסכמים חתומים עם ארגון הסגל הזוטר, לרבות אי-הוצאת כתבי מינוי רב שנתיים, חריגה ממטלות המתרגלים ללא תשלום תמורה נוספת ואי עמידה בתנאי "העשור האבוד" לקידום חברי סגל זוטר למסלול המקביל הבכיר. בשבוע האחרון קיים הארגון אסיפות הסברה ושביתות אזהרה בקמפוסים השונים.

יו"ר ארגון מו"ח, ד"ר אסתר סרוק: "לא יהיה מנוס משביתה ממושכת מבלי לעצור את רוטינת הפיטורים השרירותית ולהודיע עקרונית על הקפאת פיטורים עד אשר תוצג תוכנית מקיפה להתחדשות מדעי הרוח והפסקת הפרות ההסכם. חברי הסגל הזוטר אינם כוח עבודה זמני וזול והנהלת האוניברסיטה נדרשת להבין שפגיעה בהם היא פגיעה ישירה בסטודנטים ובעתיד ההוראה והמחקר באוניברסיטה".

"לחזור לשולחן הדיונים"

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה, כי "במסגרת תהליך של התחדשות, ייעול וחיזוק של הפקולטה למדעי הרוח, יבוטלו מספר קורסי לימוד ולא תוארך העסקתם של מספר מרצים. המגעים עם ארגון מו"ח החלו כבר בחודש מארס 2015, מתוך כוונה לאפשר למרצים אלו למצוא מקום עבודה חלופי.

"צר לנו שראשי הארגון בחרו למשוך זמן במשך 3 חודשים תוך התחמקות מדיון ענייני ופגיעה ישירה באנשי הארגון. מדובר בתוכנית אשר מבוצעת כבר שלוש שנים, וזהו תהליך טבעי שכל ארגון עובר, לניהול נכון יותר. קליטת חוקרים בכירים, התאמת תוכניות לימוד לעידן הנוכחי והעתיד, צמצום קורסים עם מיעוט משתתפים ועוד הם חלק מתוכנית זו.

"האוניברסיטה העברית לא סוגרת את הפקולטה למדעי הרוח. להיפך - משקיעה בחיזוק לימודי מדעי הרוח. כתוצאה מתהליך זה, לא יוארכו חוזי העסקה של 48 אנשי סגל זוטר, מרביתם מועסקים תקופות קצרות באוניברסיטה. ל-35 איש יצומצם היקף ההעסקה. יש להדגיש כי על פי רוב מדובר במורים אירעיים שמלמדים קורס או שניים באוניברסיטה ולא מדובר במורים שזו העסקתם העיקרית המועסקים במשרות מלאות.

"לא דרכנו לנהל מו"מ בכלי התקשורת. אנחנו קוראים לראשי ארגון מו"ח לחזור לשולחן הדיונים, ולהימנע מפגיעה בסטודנטים בתקופת הבחינות".