איילת שקד: "למדתי לחשוב לפני שאני מדברת"

שרת המשפטים בריאיון לערוץ 2: "הגיל לא משנה. לשמאל קשה לקבל אישה צעירה, ימנית ונחרצת בתפקיד שנחשב מאוד רגיש, וחובת ההוכחה עליי"

איילת שקד / צילום: תמר מצפי
איילת שקד / צילום: תמר מצפי

בלי הצהרות מפוצצות, בלי התלהמויות ועם הרבה התחמקויות: בריאיון ראשון מאז כניסתה לתפקיד, אמרה אמש (שבת) שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) כי "העצה הטובה ביותר שקיבלתי הייתה לחשוב לפני שאני מדברת".

שקד התייחסה, בין היתר, לטענות לפיהן היא חסרת כל ניסיון רלוונטי לתפקיד החשוב אליו היא נכנסה. "הגיל לא משנה", היא אומרת. "גם אובמה הפך לנשיא ארה"ב שנתיים בלבד אחרי שהחל לכהן כסנטור".

עוד היא הוסיפה כי "לשמאל קשה לקבל אישה צעירה, ימנית ונחרצת בתפקיד שנחשב מאוד רגיש, וחובת ההוכחה עליי".

שקד ביקשה לדבר בעיקר על כוונתה לטווח הקצר בתפקיד. "אני מתכוונת בחודש הקרוב להקים ועדה ציבורית שתבחן ותנסה לנסח את חוק יסוד: החקיקה", היא מסבירה. "הוועדה תהיה מורכבת משופט, משר משפטים לשעבר, מאיש אקדמיה, אולי מחבר כנסת, ועדה שתכיל את כל הרשויות. זה חוק שיש לו תמיכה רחבה מאוד, והמחלוקת עליו היא מה יהיה האיזון, למשל על כמה חברי כנסת יידרשו כדי להתגבר על חוק, כמה שופטים יידרשו כדי לבטל חוק".

על הטענה כי היא מנסה להעביר את החוק, הזוכה להתנגדות רבה גם בקרב כמה מחברי הקואליציה, בדלת האחורית - היא אומרת כי "מותר לי להקים ועדה על מה שאני רוצה".

לסיום הריאיון נשאלה שקד מהי העצה הטובה ביותר קיבלה עד כה - והשיבה: "לחשוב לפני שאני מדברת", אך סירבה לענות על השאלה מי היה נותן העצה.