טסים הרבה לחו"ל? קבלו כמה טיפים שכדאי לכם ליישם

אתר "ביזנס אינסיידר" ליקט טיפים ממומחים בתחום הטיסות והחופשות - החל משדרוג למחלקת עסקים במטוס בחינם, דרך קבלת חדר טוב יותר במלון ועד להמלצות איך לארוז מזוודה

טיסה- חופשה-מטוס / צילום: שאטרסטוק
טיסה- חופשה-מטוס / צילום: שאטרסטוק

הטיסות הן השלב הראשון בנסיעה לחו"ל - לחופשות או לנסיעות עסקים, ואם הטיסה עוברת לא טוב, זה עלול להעיב על כל הביקור שלכם בחו"ל. למי שמרבה לטוס, כדאי ליישם חלק מהטיפים שמציעים מומחים בתחום שליקט אתר "ביזנס אינסיידר", שעשויים לשדרג לכם את הביקור בחו"ל - החל משדרוג למחלקת עסקים במטוס בחינם, דרך קבלת חדר טוב יותר במלון ועד להמלצות איך לארוז את המזוודה כדי להקל על המעבר.

קנו מזוודה אחת טובה - וקחו אותה למטוס בכל נסיעה

מנכ"ל אתר החופשות Luxury Link, סקוט מורו, ממליץ לקנות מזוודה שנכנסת לקבינה במטוס ("טרולי") ולקחת אותה לכל נסיעה - ולא משנה אורך השהות בחו"ל. לדבריו, זה מחייב אותך להיות יעיל באריזה ולא לקחת ציוד שלא תצטרכו.

לארוז פחות משאתם חושבים שתצטרכו

מייסד אתר המדריכים Fathom Way To Go, פבייה רוזטי, מציע לחשוב מראש אילו בגדים תרצו לארוז במזוודה - ואז לחתוך את זה בחצי. לדבריו, גם את רוב הבגדים שתביאו לא תלבשו לבסוף.

לארוז בגדים כהים

עורכת ספרי ההדרכה לנסיעות Frommers.com, פאולין פרומר, מציעה לקחת לחו"ל לרוב בגדים כהים, שיסתירו את כתמי הלכלוך, אם יהיו. "בשבילי - זה לא משנה איך אני נראית בחו"ל, זה משנה איך חו"ל נראה", היא אומרת. עוד טיפ בענייני ביגוד הוא להביא בגדים שמתאימים עם הכול, ואיתם תוכלו להרכיב סטים שונים ומגוונים של ביגוד.

הצטיידו במשקל דיגיטלי כדי לוודא שאתם לא ב"אובר-וויט"

משקל קטן המחובר למזוודה, שעולה בדרך-כלל כ-17 דולר, עשוי לחסוך לכם קנסות רבים אם תארזו יותר מדי ותחרגו מהמשקל המותר במזוודה. עורכת SmarterTravel, אנה בנס, מזכירה כי לחברות תעופה שונות יש כללים משתנים באשר למשקל המותר לעלות למטוס, והמשקל הזה יכול לחסוך לכם עשרות דולרים.

איך לשדרג למחלקת עסקים

איימי לי מ-TravelNerd.com's מציעה לרכוש כרטיסי טיסה שמקודדים Y או B. הכרטיסים האלה מבטיחים שאם יישאר מקום פנוי במחלקת עסקים - תשודרגו לרוב ממחלקת תיירים, גם אם לא שילמתם עבור השדרוג.

דעו את ההבדל בין טיסה "ישירה" לטיסה "ללא עצירות"

לדברי עורכת SmarterTravel, לדעת את ההבדל בין טיסות "ישירות" לבין טיסות "ללא עצירות" עשוי לחסוך לכם הרבה זמן וטרחה בנסיעות לחו"ל. היא מזכירה כי ייתכן שטיסות "ישירות" עדיין ייעצרו בשדה תעופה נוסף במהלך הנסיעה, אך לא תצטרכו לרדת מהמטוס ולעבור לטרמינל אחר ולמטוס אחר. בכל מקרה היא ממליצה כמובן להזמין טיסות ללא עצירות בכלל.

תארזו כדור טניס להקלה על שרירים תפוסים

בריאן פובינלי מ-Westin and Le Meridien מציע לקחת למטוס כדור טניס, שיסייע לשרירים תפוסים ברגליים כתוצאות מהישיבה הממושכת, על-ידי כך שמגלגלים אותו על האזור הכואב בגוף ככלי למיני-מסאז'.

הזמינו ארוחה מיוחדת במטוס - וקבלו את האוכל ראשונים

אם זה לא קריטי לכם לאכול ארוחה בשרית במטוס, בנס ממליצה להזמין ארוחה מיוחדת - צמחונית, טבעונית, כשרה וכדומה. כך, לא תצטרכו לחכות עד שהצוות יחלק את האוכל לכל הנוסעים, ותקבלו את הארוחה ראשונים.

לעדכן את המלון שאתם חוגגים אירוע מיוחד

עורכת SmarterTravel ממליצה לציין בפני המלון שאתם חוגגים אירוע מיוחד במהלך שהותכם שם - כמו ירח דבש, יום נישואים, יום הולדת וכדומה - וכך אולי תזכו לשדרוג מפתיע של החדר, או לכל הפחות לפינוקים וצ'ופרים בחדר שלכם.

המתינו לרגע האחרון בהזמנת המלון

פרומר מציינת כי אם אתם לא תחת לוח זמנים צפוף השתדלו לחכות לרגע האחרון כדי להזמין מלון - לאותו יום שבו אתם מגיעים או ביום שלפני. זאת, כדי לקבל את המחירים הטובים ביותר, כי אז המלון לחוץ לסגור את החדר לאותו לילה, והוא נוטה להוריד את מחירי החדרים. היא ממליצה גם להיעזר באפליקציות שמנטרות את מחירי המלונות (והטיסות) ומעדכנות על ירידות מחירים.