ערוץ 2: הפגישה הסודית בין היועץ לשעבר של לפיד לתשובה

אורי שני היה עד לפני חצי שנה בלבד היועץ של יאיר לפיד לענייני דיור, והיה חשוף למידע רב ■ כעת נחשף כי שני נפגש בחשאי עם אנשיו של יצחק תשובה לצורך קידום פרויקט נדל"ן

אורי שני / צילום: יוסי כהן
אורי שני / צילום: יוסי כהן

אורי שני, שהיה יועץ מיוחד של יו"ר קבינט הדיור יאיר לפיד, נפגש בשבועות האחרונים מספר פעמים עם אנשיו של יצחק תשובה כדי לקדם פרויקט נדל"ן. כך נחשף הערב (א') ב"תכנית חיסכון" בערוץ 2.

שני כיהן בתפקידו עד לפני כחצי שנה, ובמסגרתו קבע את המדיניות הממשלתית בתחום הדיור. בין היתר, היה שני אחראי לאשר ולקדם רפורמות בתחום המקרקעין ועוד. במילים אחרות שני היה חשוף למידע סודי ופנימי של שוק הנדל"ן, בתקופה מאוד רגישה וקריטית שהשוק הזה עובר.

היום נחשף לראשונה כי בשבועות האחרונים נפגש שני לפחות פעם אחת עם אנשיו של יצחק תשובה במטרה לקדם פרויקט נדל"ן. תשובה, ששמו בימים האחרונים עולה בעיקר בענייני גז, מתעסק לא מעט גם בענייני נדל"ן דרך קבוצת "אלעד".

במסגרת תפקידו כיועץ מיוחד ללפיד, לא קיבל שני שכר מהמדינה, אך היה חשוף למידע וכן לתהליך קבלת ההחלטות. כשנשאל על ידי חדשות 2 אם לא היה נכון לחכות עוד כמה חודשים והאם אין ניגוד עניינים במעשיו, אמר שני כי "כמה זמן נגיד בכל זאת זה בסדר לתת ייעוץ לחברות נדל"ן? אני, אין לי עניין לתת תשובה כזאת או אחרת. כרגע זה לא מדויק".

מקבוצת תשובה נמסר בתגובה: "אורי שני לא הועסק ולא מועסק על ידינו".