מבט מבפנים לקריסה האכזרית של פלוס 500

רק לפני שנה וחצי, בראיון ל-G, הכריז גל הבר, מנכ"ל פלוס 500, כי מכירת החברה נראית בלתי סבירה, ויותר סביר "שאנחנו נציע הצעה לחברה אחרת" ■ כעת, לאחר ההסתבכות, היא עומדת להימכר לפלייטק ■ מה קרה שם? ■  מדריך חוזה הפרשים ואופציות

גל הבר / צילום: איל יצהר
גל הבר / צילום: איל יצהר

בתעשייה המתוחכמת של מסחר פיננסי מקוון לסוגיו מרימים בימים אלה יותר מגבה אחת נוכח מכירתה הצפויה של פלוס 500 לפלייטק של טדי שגיא. "זו שאלה טובה למה הם מוכרים בזול כל-כך חברה שהייתה שווה כמעט מיליארד וחצי דולר, כמה חודשים אחורה", אומר גורם בתעשייה, שסבור כי "זה בהחלט לא סיפור הצלחה, למכור בכ-700 מיליון דולר חברה כזאת".

ועדיין, שאלת המחיר, פיקנטית ככל שתהיה, היא רק השאלה האחרונה בשורת השאלות המלווה את הסיפור של פלוס 500. "בתחום שלנו", אומרים בתעשייה, "פלוס 500 נחשבה לכמעט ליגה בפני עצמה; התוצאות הגבוהות, הזינוק המטאורי במחיר המניה".

בתחילת השנה נתנה החברה ביטוי פומבי לרעיון שהיא נמצאת גבוה בליגה, והפכה ברוב טקס לנותנת החסות של מועדון הכדורגל הספרדי אתלטיקו מדריד. באפריל השנה פלוס 500 הוכתרה ל"חברת האינטרנט הרווחית בישראל". חודש לאחר מכן, באמצע מאי, כאשר לקוחות גילו חשבונות מוקפאים, היא נאלצה להודיע בסדרה של הודעות, שהיא בעצם בבעיה מול הרגולטור הרלבנטי (ה-FCA הבריטי) זה מספר חודשים, שאינה עומדת בכללים נגד הלבנת הון, ושייקח זמן עד שהעניין יוסדר.

אחד מלקוחות החברה, שגילה כי חשבונו הוקפא, פנה ל"גלובס" וכתב כך במייל מודאג: "פניתי מספר פעמים לחברה בשאלות הבהרה, וקיבלתי תשובה זהה שמדובר במספר ימים, אבל הבעיה לא נפתרת".