בכירי "בחדרי חרדים" לשעבר מואשמים בסחיטה באיומים

גיא כהן ואורי צור נאשמים כי ניצלו את מצוקתם של אנשים שנפגעו מתוכן בעניינם באתר - וסחטו אותם באיומים בכך שהתנו את הסרת התכנים בתשלום

בחדרי חרדים לוגו
בחדרי חרדים לוגו

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד גלית שוהם, הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גיא כהן, בן 46, אשר שימש בעבר כמנכ"ל אתר האינטרנט "בחדרי חרדים", ונגד אורי צור, בן 42, לשעבר סמנכ"ל המכירות באתר.

כתב האישום הוגש גם נגד 3 חברות אשר היו בבעלותו של כהן. כהן וצור מואשמים בעבירות של סחיטה באיומים. גיא כהן ו-3 החברות מואשמים בנוסף גם בעבירות של מירמה, עורמה ותחבולה.

על-פי כתב האישום, האתר "בחדרי חרדים" היווה פורטל תוכן גדול, בתפוצה רחבה בקרב משתמשי אינטרנט מהמגזר החרדי, וכלל, בין היתר, כתבות חדשותיות, מדורים, טורים אישיים ופורומים בנושאים שונים. עיקר הכנסות האתר נבעו ממכירת שטחי פרסום, כאשר פורום "בחדרי חרדים" הוא אחד הפורומים הגדולים באתר.

המשתמשים בפורום היו רשאים לדווח על "תוכן פוגעני" באמצעות הקשה על כפתור מיוחד בפורום. לאחר מכן הייתה עוברת הפנייה לעורכי התוכן באתר, אשר היו משאירים או מסירים את "התוכן הפוגעני" לפי שיקול-דעתם. פרט לעורכי התוכן באתר, בידי כהן, צור וקומץ עובדים באתר הייתה "הרשאת מנהל", אשר איפשרה להם להסיר תכנים מסוימים מהפורום ולהעלותם מחדש.

במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, פנו לכהן ולצור מספר אנשים אשר ראו עצמם נפגעים מתכנים מסוימים שהועלו בעניינם בכתבות בפורום, וביקשו להסיר תכנים אלה. במקרים שונים, כך נטען, ניצלו כהן וצור את מצוקתם של הפונים, וסחטו אותם באיומים בכך שהתנו את הסרת התכנים בתשלום כסף.

לפי האישום, בחלק מהמקרים התנו הנאשמים את הסרת התכנים בכך שהפונה יקנה "עסקת פרסום כוללת", כאשר במקביל ליישומה, יקבל הפונה "הגנה" מפני העלאת תכנים פוגעניים/שליליים לפורום.

כהן וצור, נטען, דאגו כי עניין הסרת התכנים הפוגעניים לא יעלה על הכתב במסגרת עסקת הפרסום, אלא יובהר בעל-פה בלבד ביניהם לבין הפונים אליהם.

בנוסף, נטען כי כהן ו-3 החברות עברו עבירות מס.

עורכי הדין יהושע רזניק וציון סהראי ממשרד רזניק סרטל סהראי, באי-כוחו של גיא כהן, מסרו בתגובה: "כתב האישום הוגש מבלי שיש לו בסיס ראייתי ומשפטי כאחד. גיא כהן מעולם לא איים ולא סחט אף אדם. אין בנו ספק שלאחר שהדברים יתבררו בבית המשפט, כך גם ייקבע".