קפסולות הקפה של אילן'ס למכונות נספרסו חוזרות למדפים

יעלו כ-2 שקלים ליחידה (20 שקל למארז של 10 קפסולות) ■ יעקב לוזון, בעלי אילן'ס: "מעריך שנגיע ל-10% מהשוק" ■ בתוך כך, רשת אילן'ס פותחת סניף שני בנתב"ג

אחרי שנתיים של היעדרות מהמדפים, קפסולות הקפה של אילן'ס המתאימות לשימוש במכונות הקפה של נספרסו - חוזרות למדפים.

סדרת הקפסולות של אילן'ס כוללת בשלב זה 4 תערובות קפה, ומוצר חדש של תערובת נטולת קפאין יושק בעוד כחודש. המחיר נותר כשהיה - כ-2 שקלים ליחידה (20 שקל למארז של 10 קפסולות).

בסוף 2012, כשהפטנט של נספרסו פג, השיקה אילן'ס (יחד עם עלית ולאחר מכן עם קפה ג'ו) קפסולות התואמות למכונות הקפה של נספרסו. קפסולות אילן'ס נמכרו בסניפי הרשת ובסניפי סופר-פארם.

"בטווח הזמן של שנת הפעילות שבה עבדנו, המכירות בתקופה הראשונה היו מצוינות, כשמכרנו כמה מאות אלפים תוך כמה חודשים", אמר יעקב לוזון, בעלי אילן'ס, ל"גלובס", "אלא שאז התחלנו לקבל תלונות שהקפסולות לא עובדות כפי שצריך, ואנשים הפסיקו לקנות, ובצדק. פיצינו את הצרכנים ובמקביל הורדנו את הסחורה מהמדפים".

התקלות כללו קפסולות שנתקעו במכונות, נזילת מים ועוד. "הפסקנו את הפעילות שלנו, וגם יצרן הקפסולות, חברת ריאלטו, הפסיק את הפעילות שלו. נגרם לנו נזק של מיליונים", אומר לוזון, שהשבוע הגיש תביעה בסך 3.5 שקל כנגד ריאלטו עבור פיצוי על הנזקים שנגרמו לטענתו בעקבות הכישלון.

לוזון החליט להישאר בתחום שמבחינתו רווי פוטנציאל. בהיקף השקעה של למעלה ממיליון שקל, פעילות הייצור הועתקה למפעם באיטליה המייצר קפסולות תואמות למכונות נספרסו תחת מותגים אחרים, וכעת כאמור המוצר חזר למדפים.

"הצפי שלנו למכירות הוא לקחת בשלב ראשון נתח של 5% מהשוק. נספרסו מוכרת בארץ מעל 100 מיליון קפסולות בשנה. אנחנו רוצים לנגוס בשלב ראשון היקף מכירות של 5 מיליון קפסולות, ובטווח הזמן הקצר אני מעריך שנגיע ל-10% מהשוק, כלומר 10 מיליון קפסולות בשנה".

יותר מ-150 קפסולות תואמות למכונות של נספרסו קיימות בעולם, רובן ככולן עשויות מפלסטיק. הקפסולות של נספרסו, הכוללות את המבחר הגדול ביותר (23 תערובות), הן היחידות שעשויות אלומיניום, וטווח המחירים שלהם הוא 2.24-2.46 שקלים.

הישראלים משלמים על קפסולות נספרסו 40% יותר מאשר האיטלקים

אילן'ס בנתב"ג

אתמול (ג') בחצות נפתח הסניף השני של אילן'ס במתחם נמל התעופה בן-גוריון. הסניף הראשון נפתח לפני כחודש באולם שחקים, והוא משרת בעיקר את עובדי רשות שדות התעופה ואת המלווים של הנוסעים - סניף שבו התנועה מלכתחילה מצומצמת יחסית.

הסניף החדש נפתח במתחם הדיוטי פרי הסמוך למזרקה. החוזה של אילן'ס לסניף בדיוטי פרי תקף ל-5 שנים עם אופציה לשנתיים נוספות.

"הצפי הוא ל-3 מיליון נוסעים במהלך הקיץ, ואני מעריך שנגיע להיקף מכירות של 3 מיליון שקל בחודש בתקופת הקיץ. אלה היקפים וכמויות שאנחנו לא מכירים", אומר לוזון, ומציין כי המחירים בסניפי נתב"ג גבוהים בכ-5% ביחס לסניפי הרשת. "לעומת המתחרים שסמוכים אנחנו מעט יותר זולים, משום שאנחנו מוגבלים במחירים לפי ההסכם", הוא אומר.

מחירי הקפה ברחבת הדיוטי פרי הם 14 שקל לקפה הפוך ו-10 שקל לאספרסו.

סניף אילן'ס בנתב
 סניף אילן'ס בנתב