השוק מבעבע: סודהסטרים יוצאת למכרז על תקציב הפרסום

מלבד משרדי פרסום מקומיים, יתמודדו על התקציב גם משרדי פרסום מחו"ל וגם קבוצה של אנשי פרסום יוצאי אדלר-חומסקי

סודה סטרים סודהסטרים / צלם: בלומברג
סודה סטרים סודהסטרים / צלם: בלומברג

חברת סודהסטרים מנהלת מכרז על תקציב הפרסום שלה - כך נודע ל"גלובס". בין המתמודדים ישנם משרדי פרסום מסורתיים דוגמת גיתם BBDO ו-y&r ישראל, משרדים מהעולם דוגמת y&r ניו-יורק ואנשי פרסום יוצאי אדלר-חומסקי שחברו לצורך המכרז. הבריף למכרז היה "רעיונות גדולים" שיכולים לבוא לידי ביטוי בארץ ובעולם.

משרד הפרסום האחרון איתו עבדה חברת סודהסטרים הייתה מקאן-אריקסון. התקציב הגיע למשרד ב-2013 והועבר לחברה-בת של מקאן - חברת LOWE, שהייתה אמורה להיות הזרוע של הקבוצה שתטפל בתקציבים בינלאומיים, ביניהם סודהסטרים ואבן קיסר.

בין היתר העלתה LOWE עבור סודהסטרים בארץ את קמפיין הפרסום שהתנגח בחברת משקאות אחרות ונפסל לשידור על-ידי רגולטורים שונים בעולם.

סודהסטרים ידועה בגישה הלא קונסרבטיבית שלה לפרסום. בעבר נעשו חלק מהפרסומות שלה באמצעות אנשי קריאייטיב עצמאיים, כדוגמת אלכס בוגוסקי. בוגוסקי, הנחשב לטלנט קריאייטיב בינלאומי, הוא זה שייצר עבור סודהסטרים את הסרטון המפורסם שבו נראים בקבוקים לא ממותגים, אך דומים לאלה של קוקה-קולה, מתנפצים בעקבות שימוש במכשיר הסודהסטרים - זאת כחלק מהאסטרטגיה שליוותה את החברה לשים דגש על איכות הסביבה ועל הפגיעה בסביבה על-ידי חברות המשקאות באמצעות בקבוקי פלסטיק.

קמפיין נוסף שעורר עניין בינלאומי היה בכיכובה של הכוכבת ההוליוודית סקרלט ג'והנסון. ג'והנסון זכתה לביקורת רבה על כך שהיא מקדמת חברה ישראלית שהמפעל שלה ממוקם בשטחים. בתגובה היא אמרה כי היא הייתה מודעת למיקומו של המפעל, אך היא נשארת נאמנה למותג, והיא אף התפטרה מארגון זכויות אדם שמתח עליה ביקורת בנושא. בהמשך החליטה החברה לסיים את פעילותה בשטחים, והיא עוברת למפעלים בתוך גבולות הקו הירוק.

יש לציין כי מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום, לא חסך בעבר את שבטו ממשרדי הפרסום והגדירם כמי שמתעניינים בעיקר בהיקפי התקציב ובעמלות הפרסום.

בראיון ל"גלובס" אמר לאחרונה בירנבאום כי סודהסטרים תשיק בקרוב קו מוצרים חדש שיורכב מקטגוריות מבוססות מים עם תמציות פרי ללא המתקה. לדבריו, קו המוצרים הישן של החברה עשוי להיעלם בהדרגה מהשוק, והחברה עדיין לא החליטה כיצד צריך להיראות הקו הפרסומי החדש. ברינבאום הוסיף: "אני יודע מה המסר שלנו לצרכן, אני עדיין לא יודע כיצד להעביר אותו".