עובדי מגה: "לא אומרים לנו מה קורה ואילו סניפים סוגרים"

נציגים של חצי חינם, קינג סטור ורמי לוי שיווק השקמה מנהלים מגעים מול מגה לרכישת סניפים ■ בינתיים, עובדי רשת מגה נמצאים בחוסר ודאות וניזונים משמועות

סניף של You/ צילום : תמר מצפי
סניף של You/ צילום : תמר מצפי

רשת מגה מקיימת מגעים עם הרשתות קינג סטור, חצי חינם ורמי לוי שיווק השקמה למכירת 32 הסניפים הצפויים להיסגר. למרות זאת, עובדי הסניפים טרם קיבלו הודעה מטעם הנהלת הרשת על הכוונה לסגור את אותם הסניפים, והם מקבלים אינדיקציות על המהלך מהרוכשים הפוטנציאליים, שכבר עורכים סיורי היכרות בסניפים העומדים למכירה.

כך למשל, אתמול (ג') סייר מנכ"ל קינג סטור, מג'די כתאני, בסניף הרשת בערד. העובדים זיהו אותו ומיד הסיקו כי אותו סניף עתיד להיסגר, וכי הם עומדים לקבל מכתבי פיטורים.

משיחות עם קמעונאים עולה כי בימים האחרונים הם קיבלו פניות מהנהלת מגה, שבהן הוצעו להם סניפים למכירה. ההנהלה גם מסרה להם כי מספר רשתות שיווק מתעניינות ברכישת הסניפים ופתחו במגעים עם הרשת. התנהלות זו גוררת תסכול רב בקרב העובדים ויוצרת בלבול וכאוס של ממש.

עובד ותיק ברשת אומר היום (ד') ל"גלובס": "אני לא מאמין לאף אחד. הם משחקים בינתיים בעובדים. לא אומרים מה קורה ואילו סניפים סוגרים. אנשים ממורמרים, וזה טבעי. גם אני ממורמר. אני לא יודע מה יהיה. הם שמו אותנו במצב שאנחנו לא יודעים כלום".

משיחות עם עובדים עולה כי גם חברי ועד העובדים לא יודעים אילו סניפים עומדים להיסגר, להוציא את יו"ר הוועד ועוד שני שותפים. עובדים שפנו לנציגי הוועד באזור שלהם, נותרו ללא מענה.

בינתיים, יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, הודיע לעובדים כי ייעדר מהעבודה בימים הקרובים בשל נסיבות אישיות, וכי הוא מעביר את השרביט לאחד מנציגי הוועד.

רשת קינג סטור מתכוונת להגיש להנהלת מגה הצעה לרכישת הסניפים בכרמיאל, בערד ובנצרת, אך המנכ"ל כתאני לא פוסל אפשרות שיגיש למגה הצעה לרכישת כל 32 הסניפים העומדים למכירה.

בזמן שמגה מתכווצת, קינג סטור מתרחבת. הרשת, שהוקמה בשנת 2008, מונה כבר 10 סניפים - ארבעה מהם נפתחו בשנה החולפת: סניף סכנין שנקנה ממגה, סניף חוצות להב בבאר-שבע, סניף דליית אל-כרמל שנקנו משופרסל וסניף טמרה שנקנה מיינות ביתן. בתחילת אוגוסט תפתח הרשת גם סניף ברגבה, על חשבון סניף מחסני להב שייסגר בקרוב, וזאת דרך חוזה השכירות עם ביג וללא כל תשלום לרשת מחסני להב.

- אתה מתכוון להציע משהו לעובדי מגה?

כתאני: "לא. אני יודע לעבוד מאפס, ויודע לקלוט את העובדים מאפס".

- אין לכם סניפים כשרים, אז איך כל הסניפים העומדים למכירה רלוונטים עבורכם?

"אין לי סניפים כשרים, אבל גם אין לי בעיה שיהיו לי סניפים כשרים".

מרשת מגה נמסר בתגובה: "טרם ההחלטה על יציאה מסניפים, נעשה תהליך היערכות מסודר ליציאה מסניפים שכולל מספר מרכיבים. ראוי לציין כי תהליך זה כרוך בבחינה מדוקדקת של כוח-אדם בסניפים, ניוד חלק מהעובדים לסניפים אחרים, הערכות לוגיסטית וכו', שמטבע הדברים לוקחת זמן.

"צר לנו שמידע רגיש שכזה דולף לתקשורת בצורה חלקית ומגמתית. מנהלי הסניפים שסניפם עתיד להיסגר יוזמנו עוד היום למטה החברה להסבר ומידע על העתיד להתרחש".