צו הקפאת הליכים לחברת מ.ברקן המתמחה ביזמות בתי יוקרה

סך כל התחייבויות החברה מגיע ל-20 מיליון שקל ■ עם זאת, לחברה יש נכסים שאותם היא מציעה לטובת הליכי הבראתה, בשווי של כ-9.5 מיליון שקל

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, נתן היום (ד') צו הקפאת הליכים למשך 7 ימים לחברת מ.ברקן הנדסה בע"מ, המתמחה ביזמות ובביצוע בנייני מגורים ובתי יוקרה.

הצו ניתן על רקע הקשיים הכלכליים אליהם נכנסה החברה. בעקבות הקשיים הגישה מ.ברקן בקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים, כדי שמימוש הערבויות הבנקאיות שלה יעוכב.

במסגרת הבקשה שהגישה פירטה החברה את סך התחייבותה למספר גורמים כמו לבנקים, ספקים קבלני ביצוע ועוד, שמגיעים לסך כולל של למעלה מ-11 מיליון שקל. בנוסף לכך יש לחברה ערבויות ביצוע בסך 9.7 מיליון שקל, הנוגעות לפרויקטי בנייה שעדיין מבוצעים. סך כל התחייבויות החברה מגיע ל-20 מיליון שקל.

עם זאת, לחברה יש נכסים שאותם היא מציעה לטובת הליכי הבראתה, בשווי של כ-9.5 מיליון שקל. במסגרת החלטת בית המשפט מונה עו"ד עדי בראונשטיין לנאמן, לצורך מימוש נכסים אלה ולחלוקה מושכלת שלהם בין הנושים.

מ.ברקן טוענת, באמצעות עו"ד רונן מטלון, כי יש מספר חברות שגילו עניין בהשקעה בחברה, ובהמשך, לאחר בדיקה מקצועית, ייבחן האם לחברה יש סיכויי הבראה, ובהמשך לכך תיבחן האפשרות למכור את החברה ואת פעילותה.

לטענת מ.ברקן, כרגע ישנם 10 פרויקטים בביצוע, כמו בתל-השומר, קרסו יבנה, בית הרופאים בתל-אביב ועוד.

בין נושי החברה ניתן למצוא את בנק מזרחי-טפחות, שיש אלוני, איטונג ועוד.

בדיון שנערך היום ושבסיומו ניתן הצו, הועלו התנגדויות מטעם הנושים וטענות כי לחברה יש נכסים נוספים וכספים אותם לא ציינה בבקשותיה.

עם זאת, בית המשפט החליט כאמור להעניק צו הקפאת הליכים, שדה-פקטו יעצור את כל הליכי מימוש הנכסים שהנושים החלו בהם, ויאפשר לנאמן לבחון את מצב החברה ולהחליט באשר לעתידה.