הארכה של חצי שנה בלבד לזיכיון ערוץ הכנסת

מועצת הכבלים והלוויין החליטה להאריך בחצי שנה את הזיכיון של חדשות 2 בערוץ הכנסת, בכפוף לשימוע ציבורי - זאת בניגוד לבקשת הנהלת הכנסת להאריך את הזיכיון בשנה

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

מועצת הכבלים והלוויין החליטה להאריך בחצי שנה בלבד את הזיכיון של חברת חדשות 2 בערוץ הכנסת, בכפוף לשימוע ציבורי. זאת, בניגוד לבקשת הנהלת הכנסת להאריך את הזיכיון בשנה מלאה, על מנת לבחון מחדש את ייעודו של ערוץ הכנסת ואת התאמתו לתקופה.

חברת חדשות 2 מפעילה את ערוץ הכנסת ב-10 השנים האחרונות, וזיכיונה אמור לפוג בנובמבר 2016. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הנהלת הכנסת פנתה למועצת הכבלים והלוויין בבקשה לעצור את המכרז המתוכנן לערוץ הכנסת, ולהאריך - ולו באופן זמני - את הזיכיון של חברת החדשות של ערוץ 2 להפעלת הערוץ.

בכנסת טענו כי הם אינם ערוכים למכרז בקרוב, והם מבקשים לבחון את מצבו וייעודו של הערוץ לשנים הבאות. כמו כן עלתה האפשרות שיהיה צורך בשינוי חקיקה בכל הנוגע לאופן בו הערוץ פועל, והדבר נבחן בימים אלה.

אמנם מועצת הכבלים והלוויין היא הגוף המפקח על שידורי הערוץ, אולם הכנסת משלמת מדי שנה 19 מיליון שקל לחדשות 2 תמורת הערוץ.

למרות בקשת הכנסת, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, התנגדה באופן כללי להארכה, אולם לבסוף השתכנעה והעבירה החלטה במועצה להאריך בחצי שנה נוספת בלבד. כעת נושא זה יעמוד במרכזו של שימוע ציבורי לפני הכרעה סופית.

כעת צפויה בן-חי-שגב להקים צוות בראשותה בו תיבחן התנהלותם של ערוצי פרלמנט ברחבי העולם, לצד צורכי הכנסת והציבור הישראלי מערוץ שכזה, גם לנוכח שוק התקשורת המשתנה.

במועצת הכבלים והלוויין אישרו את הדברים.