עובדי קומברס חתמו על הסכם קיבוצי ראשון בהיי-טק

ההסכמים החדשים מסדירים את תנאי עבודתם של עובדי קומברס ביחס לעסקה שנחתמה עם טק מהינדרה

קומברס / צילום: תמר מצפי
קומברס / צילום: תמר מצפי

לאחר שעובדי קומברס התאגדו בהסתדרות, ועל רקע ההסכם של קומברס עם ספקית שירותי ה-IT ההודית, Tech Mahindra, נחתמו היום (ד') שני הסכמים קיבוציים ראשונים בענף ההיי-טק.

ההסכמים החדשים מסדירים את תנאי עבודתם של עובדי קומברס ביחס לעסקה שנחתמה עם טק מהינדרה.

במסגרת ההסכמים יישמרו במלואם תנאי השכר והזכויות של העובדים העוברים לטק מהינדרה, התחייבות לכך שלא יהיו פיטורים בשנה הראשונה למעבר, מענקי מעבר והתמדה והגדלת ההפרשות הסוציאליות.

כל העובדים העוברים יקבלו מענק מעבר בגובה חצי משכורת ותשלום נוסף על תקופת ההודעה המוקדמת. בנוסף לכך, כל עובד אשר ישלים שנת עבודה בטק מהינדרה יהיה זכאי בעתיד גם למענק התמדה בגובה משכורת.

על ההסכמים חתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנהל אתר קומברס ישראל שמוליק חכם, יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות יקי חלוצי, יו"ר ועד עובדי קומברס עמיר בריגה, ונציגי חברת טק מהינדרה בישראל. את המו"מ מטעם העובדים ליווה עו"ד שי תקן, מנהל מחלקת דיני עבודה ושותף במשרד פישר-בכר.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "ההסכמים החדשים עליהם חתמנו הם הפירות הראשונים של גל ההתאגדויות בענף ההיי-טק. מדובר בעדות נוספת לכך שגם בענפים שלא היינו רגילים לראות כחלק מהעבודה המאורגנת, העובדים כמו גם המעסיקים, מבינים את היתרונות שיש ביחסי עבודה קיבוציים. הסדרת תנאי העבודה והבטחת ביטחונם התעסוקתי של העובדים הם ערובה חיונית להמשך פעילותה העסקית של החברה באופן אשר תואם את תכניותיה. אני מברך את האיגוד המקצועי, את הוועד והעובדים על ההישג החשוב שנרשם היום, ומודה להנהלה, בראשות שמוליק חכם, על כך שבחרה להיות שותפה אמיצה למהלך".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, הוסיף כי "על אף גילו הצעיר, איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק ממשיך למלא תפקיד מוביל בשינוי המציאות ובהגנה על זכויות העובדים. לאחר שהבטחנו את עתיד העובדים בשלב ביצוע העסקה, המטרה שניצבת לפנינו כעת היא גיבוש הסכם קיבוצי מקיף ושלם בקומברס ובטק מהינדרה, מתוך ראייה כוללת של טובת העובדים והחברה".

יו״ר ועד עובדי קומברס, עמיר בריגה, אמר: "עדיין נכונים לנו אתגרים רבים אך אנו יכולים להיות גאים מאוד במה שהצלחנו להשיג היום. העובדים הם חלק מרכזי בהצלחתה של קומברס ומגיע להם לקבל יחס שהולם את תרומתם לחברה. בשם כל חברי הוועד, שממשיכים לעשות לילות כימים, אני מבקש להודות לעובדים שהפגינו נחישות ואורך רוח. כולי תקווה כי המשך ההידברות בין הצדדים יהיה תמיד ברוח של הגינות ושיתוף פעולה".

עופר אחירז, מנכ''ל חברת "לידקום" - נציגת טק מהינדרה בישראל: "אנחנו מברכים על חתימת ההסכם בין חברת קומברס וההסתדרות וביננו שבמסגרתו יעברו 250 עובדי מרכז המו''פ של קומברס בישראל לעבוד עבור טק מהינדרה. חתימת ההסכם עם חברת קומברס הינה אבן דרך נוספת בכניסת קונצרן טק מהינדרה לישראל כחלק מהמדיניות של החברה לראות בישראל את אחד משלושת המוקדים המרכזיים לפיתוח ולחדשנות בשנים הבאות לצד הודו וארה"ב".