פרטים חדשים נחשפים: פישר, הקשרים עם השופט - והזיכוי

חלקים חדשים מעדותו של רפ"ק ערן מלכה חושפים לכאורה קשרים בין עו"ד רונאל פישר והשופט גלעד נויטל ■ בין היתר סיפר מלכה כי פישר קיבל מידע רגיש מהשופט וניסה להשתמש בו כדי לבקש כסף מעו"ד יעקב וינרוט

גלעד נויטל ורונאל פישר / צילום: תמר מצפי וליאור מזרחי
גלעד נויטל ורונאל פישר / צילום: תמר מצפי וליאור מזרחי

חלקים חדשים מעדותו של קצין המשטרה ועד המדינה רב-פקד ערן מלכה חושפים לכאורה מערכת יחסים הדוקה בין עו"ד רונאל פישר לבין שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב גלעד נויטל. על-פי עדותו של מלכה, פישר הצליח לקבל מידע רגיש מהשופט וניסה לספסר בו מול עו"ד יעקב וינרוט.

"גלעד נויטל חבר טוב של רונאל", סיפר מלכה בעדותו. "נפגשנו איתו מספר רב של פעמים בבית של רונאל. רונאל סיפר לי שאצל השופט נויטל התנהל תיק השוחד של וינרוט, וברגע שהוא הבין שהתיק הולך לכיוון של זיכוי, הוא קבע פגישה וביקש מוינרוט מיליון דולר עבור הזיכוי".

"לדבריו, וינרוט לא האמין לו", הוסיף מלכה בעדותו, "אבל היו עוד מספר פגישות, שבאחרונה שבהן רונאל אמר לוינרוט: 'אתה תראה שתזוכה ותשלם אחרי זה אם אתה לא מאמין'. לימים וינרוט זוכה, ולדברי רונאל הוא לא רצה לשלם, ונולד ביניהם סכסוך".

לחדשות 2 נודע כי עו"ד וינרוט זומן להעיד בפרשה, ובמהלך עדותו אישר כי קיבל פנייה עקיפה מעו"ד פישר באמצעות מתווכים. פישר ביקש לכאורה מהמתווכים להעביר לוינרוט הצעה לתשלום מאות אלפי דולרים בתמורה לסגירת התיק, אלא שהמתווכים לא העבירו לו את ההצעה בזמן אמת, ונודע לו עליה רק בדיעבד.

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "הדברים המתוארים בפנייה חסרי שחר ונטולי אחיזה במציאות. השופט נויטל לא שוחח עם איש, לרבות עם רונאל פישר, על התיק נשוא השאילתא ולא על כל תיק אחר שהתנהל בפניו".

במחלקה לחקירות שוטרים אישרו כי וינרוט אכן העיד בפרשה, אך הבהירו: "הדברים שמסר מלכה בעניינו של עו"ד וינרוט התבררו כבלתי מדויקים ואינם מצריכים המשך חקירה".